A futurisztikus fotoszintetizáló abroncs, az „Oxygene” testesíti meg a Goodyear elképzeléseit a jövő városának tiszta közlekedési megoldásairól. Az abroncs a Creative Award zsűrijének minden egyes tagját lenyűgözte, és a „Best Green Idea” (Legjobb Zöld Ötlet) kategóriában megszerezte az első díjat. „A sokak által áhított Creative Award vállalatunk innovációs erejének legmagasabb szintű elismerése, annak, ahogyan a holnap mobilitási megoldásaira törekszünk” – foglalta össze Jürgen Titz, a Goodyear Ausztriát, Németországot és Svájcot tömörítő DACH régiójának elnöke. Mivel oldalfalában valódi moha nő, az „Oxygene” abroncsban beindul a fotoszintézis mechanizmusa, így megvalósul a gyártó elképzelése a jövő városáról, melynek lakosai tisztább levegőben élhetnek. Hogy mi lehet egy ilyen abroncs előnye? Saburo Miyabe, a Goodyear Germany főmérnöke szerint: „Ha egy Párizshoz hasonló nagyvárosban kb. 2,5 millió autó mohával betelepített abroncsokon futna, az a várost 3000 tonna oxigénnel gazdagítaná, és 4000 tonnával kevesebb szén-dioxid lenne a levegőben.”

Tiszta kezdet a jövőért
Az „EfficientGrip Performance” mintázat és az „Electric Drive Technology” koncepció kombinációjának prototípusa egy olyan abroncs, melyet kimondottan az egyre növekvő jelentőségű elektromos autók számára hoztak létre. Az új abroncsot szintén a németországi vásáron mutatják be először. A szupermodern abroncs 2019-ben jelenik majd meg Európa útjain. Miyabe a technológiával kapcsolatban a következőket mondta: „Az abroncs jobban kompenzálja az elektromos járművek magas forgatónyomatékát, és rendkívül csendes. Elbírja az akkumulátor okozta extra súlyt is, és kivételesen alacsony a gördülési ellenállása, így megnöveli az elektromos járművek hatótávolságát.”

A személyautók számára készült további figyelemre méltó újdonságok közé tartozik az Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs, melyből a Goodyear az SUV-k számára is gyárt modelleket, a népszerű Vector 4Seasons Gen-2 négy évszakos abroncs és a legzordabb téli körülmények között is kiváló kezelhetőséget biztosító új, modern UltraGrip Performance Gen-1. A Dunlop a sportos oldaláról mutatkozik be: többek között a Sport Maxx Race 2 abroncsokkal felszerelt 700 HP GT2 RS Porschéval diadalmaskodik majd.

Digitális Goodyear rendszerek
A tehergépkocsik számára a Goodyear Proactive Solutions csapata a haszongépjárművek részére kidolgozott legújabb megoldásait mutatja be, amelyek az adatok elemzése alapján különböző szolgáltatásokat nyújtanak. Mint azt Dirk Menzel, a Goodyear Proactive Solutions DACH értékesítési vezetője elmagyarázta, „A Goodyear Proactive Solutions portfólióban szerepel egy abroncsnyomás-figyelő (TPMS) rendszer, mely a tehergépkocsik és buszok nyomon követésére is alkalmas. A rendszer „Heavy Duty” változatát terepen közlekedő járművek számára a közelmúltban dobták piacra. A Goodyear tehergépkocsik és buszok számára kifejezetten ajánlja a Drive-over-Reader mérőrendszert is. Ez egy olyan, a burkolat szintjébe építhető érzékelő lemez, melynek szenzorai a mintamélység alapján megállapítják, mennyire koptak el a járművek abroncsai. A rendszer az adatok alapján előrejelző funkciókat biztosít, ami a terméket különösen piacképessé teszi. Intelligens algoritmusaink és az úgynevezett „G-Predict” segítségével azonosíthatók az abroncsokkal vagy az abroncsnyomással kapcsolatos esetleges problémák.” Végül, de nem utolsósorban: a Goodyear vevőinek rendelkezésére áll a kiterjedt „TruckForce” szervizhálózat is, mely problémák esetén gyors, megbízható segítséget nyújt. „Rendszerünk nem csupán nyers adatsorokat kínál a felhasználóknak,” – folytatja Menzel – „hanem azt is megmutatja, mit kell tennie a vevőinknek ahhoz, hogy a problémák soha ne is lépjenek fel. Európa-szerte több mint 2000 TruckForce partner áll készenlétben, hogy vevőink a szükséges szolgáltatásokhoz késedelem nélkül hozzájuthassanak.”

A technológia működése
A TPMS esetében az érzékelők közvetlenül a felnire kerülnek, ahol folyamatosan mérik az abroncsnyomást és a hőmérsékletet. A Drive-over-Reader rendszerben a mérést szolgáló technológia és az érzékelők a burkolat szintjébe vannak építve, és az abroncsnyomást, a mintamélységet, illetve a használat alatt álló jármű tömegét mérik.

Az összegyűjtött információ a Goodyear szervereire kerül, ahol a G-Predict technológia, azaz a gyártó által kifejlesztett matematikai algoritmusok rendszere elemzi az adatokat, és napi összefoglalót küld a flottakezelőnek. Ha probléma jelentkezése valószínűsíthető, a vevő e-mailben vagy egy alkalmazás révén valós idejű figyelmeztetést kap, melyben egy ábra segítségével követheti nyomon, milyen probléma lépett fel és melyik abroncsot érinti.

Goodyear