Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét

Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250 kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre. Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját.

Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300 kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű.

Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól.

- Hirdetés -

A belső égésű motor elhagyásával hely szabadult fel az akkumulátoroknak, a további akkukat pedig az alvázkeretre szerelik fel. Az új villanymotor folyamatos teljesítménye 230 kilowatt, azaz körülbelül 310 lóerő. A motorhoz kétfokozatú erőátvitel tartozik, hogy szélesebb sebességtartományban nyújtson nagy teljesítményt, javítva ezzel a kényelmet.

A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc gyorsabb reakciója által tapasztalják majd.

A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei, az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén az alvázkereten helyezkednek el.

A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel. A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető.

A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek.

A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós L-szériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó kilátásával.

„A fenntartható, károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés egyre erősebb követelmény a fuvarozóvállalatok számára” – mondta Anders Lampinen, új technikákért felelős igazgató. „Egy elektromos tehergépjármű beszerzésével az ügyfelek nemcsak a flottájukba invesztálnak, hanem a márkájukba és a piacukba is.

Az elektromos tehergépkocsival az ügyfelek a verseny élén maradhatnak, megismerhetik az infrastrukturális kihívásokat és elkezdhetnek alkalmazkodni a jövőhöz.”

Scania

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology