Barion Pixel

- Hirdetés -

Fontos az e-mobilitás, de mi szükséges a hátteréhez?

Az EcoStruxure for Automotive and eMobility az autóipar digitális átalakulását, valamint a bármikor és bárhol elérhető intelligens töltés kifejlesztését irányozza elő. A Schneider Electric célja, hogy a vállalatok számára elősegítse a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás megteremtését, s elősegítse a teljesen elektromos mobilitás megvalósulását.

„Az idei évtől a Schneider Electric határozott célokkal korszerűsíti a személygépjármű-flottáját, melynek keretében a meglévő darabokat elektromos autókra cseréli” – mutatja be a francia multinacionális vállalat törekvéseit Gyuró Bertalan, a Schneider Electric Innovation Hub vezetője. „A beszerzés hozzájárul a munkatársaink egyszerű és tiszta közlekedéséhez. Megkezdtük gépjárműflottánk elektromosra cserélését, egyre több ilyen járművet használunk,  ez megoszlik a különböző telephelyek között. Az autóipar olyan változásokon megy keresztül, melynek köszönhetően egyre inkább megéri lecserélni a belső égésű motorokkal ellátott járműflottákat.”

E-mobilitási stratégia kidolgozása

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Mielőtt a vállalatok vagy a magánszemélyek belekezdenek az e-mobilitásra való átállásba, fontos meghatározni és értékelni az igényeket, létesítményauditálást végezni, elektromosjármű-infrastruktúrát elemezni, illetve a projekt céljait megállapítani. Ezt a stratégia, valamint a tervek előkészítése és kifejlesztése követi, majd a partnerek és a fő érdekeltek körének kiválasztása.

Digitális e-mobilitás = hatékonyság

A Schneider Electric a töltőállomáson túl átfogó megoldást biztosít a hatékony elektromosjármű-töltéshez. Az otthonok, épületek, flottadepók és közlekedési töltőállomás megbízható, valamint intelligens infrastruktúrája által növelhető az energiahatékonyság, illetve az elektromossággal kapcsolatos költségek optimalizálása.

„A töltőhálózatok kiépítése akadályokba ütközhet, ugyanis többek között a korábban felépített irodaházak esetében más kapacitásra tervezték az elektromos hálózatot, a jelenlegitől merőben eltérő igények jelentkeztek akkor. A terveink alapján a különböző telephelyeinken fokozatosan fogjuk bővíteni a töltőállomás-rendszerünket – ahogy a flottánk cserélődik, annak megfelelően építjük ki. Az elektromos hálózat bővítése esetében figyelembe kell venni az aktuálisan rendelkezésre álló kapacitást, és a szükséges többletet biztosítani annak érdekében, hogy a járművek töltésére lehetőség legyen. A szigetszentmiklósi regionális logisztikai központunkban két műveletünk fut, az elektromos autó-, illetve az elektromos targonca-töltő projekt” – sorolja Gyúró Bertalan.

Cél a teljes központ optimalizálása

A Schneider Electric regionális logisztikai központjában 57 targonca dolgozik, amelyek közt található AGV is. Ezek fix energiamennyiséget fogyasztanak, de a lítiumion-technológia bevezetésével ez a szám valamelyest növekedni fog. A fejlesztés hatással lesz a vállalat villamos hálózatára, ezért óriási szükség volt megvizsgálni azt, hogy alkalmas-e a rendszer ennek a kiszolgálására.

További bővítés várható

„Az elektromosautó-töltők esetében a vállalatunk olyan mértékű bővítést kíván elérni, amely túlnyúlik a jelenlegi villamos hálózatunk kapacitásán. A felmerülő problémát úgy oldjuk meg, hogy telepítünk tíz darab töltőállomást, ám a töltést egy felettes rendszer menedzseli. Az installált töltő kapacitás nagyobb, mint a rendelkezésre álló teljesítmény, viszont a töltő automatika figyeli a rendelkezésre álló teljesítmény mennyiségét és szétosztja azt a töltők között. A gyakorlatban mindez úgy jelenik meg, hogy ha például a tíz töltő közül kettőt használunk éppen, amelyeknek a töltőkapacitása 22 kW, ebben az esetben a két töltő teljes teljesítménnyel tölthet. Ezzel szemben, ha több töltőt igénybe vesszük, akkor redukálódik a töltőteljesítmény 22 – 3,7 kW-os tartományban az aktív töltők számának függvényében. Viszont ebben az esetben is egy műszak alatt feltöltődnek a járművek” – magyarázza a rendszer gyakorlati aspektusát Gyuró Bertalan.

Az optimalizált működés elérését a Schneider Electric által fejlesztett energiamenedzsment-rendszer teszi lehetővé. Ennek használatával detektálhatják, hol találhatók tartalékok. A minden területre vonatkozó hatékonyság elérését tűzték ki célul, ezáltal kiváló műszaki tartalmat kínálhatnak elérhető áron.

Némethi Botond, NEW technology magazin

- Hirdetés -

NEW technology