Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Így építi ki a hidrogénüzemű repülés infrastruktúráját Európa 10. legnagyobb reptere

A londoni Gatwick repülőtér új irányt vesz, és nagy lépést tesz azért, hogy a hidrogénüzemű repülés mihamarabb valósággá váljon. Az öreg kontinens egyik legnagyobb reptere az Airbus, az EasyJet és az Air Products együttműködésével fejleszt hidrogén infrastruktúrát, elsősorban rövid- és középtávú járatokhoz.

A konzorciumi projekt célja a folyékony hidrogén ellátásának és tárolásának biztosítása a reptéren, valamint a hidrogénnel működő repülőgépek feltöltése és földi kezelése – írja az Airbus közleménye. Mivel a hidrogén meghajtású repülőgépek várhatóan rövidebb útvonalakon fognak üzemelni, a partnerek úgy vélik, a Gatwick ideális kísérleti terep a hidrogénes repülés támogatásához szükséges infrastruktúra kutatásához és fejlesztéséhez.

„A fenntartható repülő üzemanyagok (SAF) mellett a hidrogén valós potenciállal bír, hogy segítsen csökkenteni a Scope 3 (közvetett üvegházhatású gáz) kibocsátásokat a repülőtéren, különösen a rövid távú járatok esetében, amelyek a Gatwicken dominálnak” – magyarázta Stewart Wingate, a reptér vezérigazgatója. „Ezzel párhuzamosan felgyorsítottuk a terveinket, és az a célunk, hogy tíz évvel korábban, 2030-ra elérjük a nettó zéró kibocsátást – legalább a mi irányításunk alatt álló Scope 1 és 2 kibocsátások tekintetében.”

- Hirdetés -

A projektet az Airbus „Hydrogen Hubs at Airports” keretprogramja keretében valósítják meg, amit a hidrogén infrastruktúra bővítésének elősegítésére indítottak, eddig 13 országban: Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Új-Zélandon, Norvégiában, Szingapúrban, Spanyolországban, Dél-Koreában, Svédországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az Airbus ZEROe Projekt célja, hogy 2035-re hidrogén meghajtású repülőgépet állítson szolgálatba.

„Ambiciózus célokat tűztünk ki a hidrogénnel történő repülés megvalósítására 2035-re, és ehhez a technológiához megbízható és tesztelt infrastruktúra szükséges. A repülőterek közötti tudásmegosztás és a legjobb gyakorlatok elterjesztése kulcsfontosságú a megfelelő hidrogén ökoszisztéma kialakításához világszerte” – mutatott rá Glenn Llewellyn, az Airbus ZEROe Projekt alelnöke.

A London Gatwick partnerei elkötelezettek amellett, hogy a hidrogén repülés infrastruktúrájának fejlesztésével új korszakot nyissanak a légi közlekedésben, ezzel is hozzájárulva a fenntarthatóbb jövőhöz. Az együttműködésük ékes példája lehet a globális törekvéseknek, amelyek a légi közlekedés zöldítésére irányulnak, és a hidrogénalapú megoldások széles körű alkalmazását célozzák meg.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology