A CBRE bemutatta a „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatását
A jövő bevásárlóközpontjai egyszerűen csak „központok” lesznek, és vegyes használatú ingatlanokként születnek újjá: bevásárlóközpontok alapvető részeivé válnak az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek derül ki a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatásából.
A bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább arra koncentrálnak, amit és ahogyan azt a fogyasztók elvárják és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet.
A CBRE előrejelzése szerint a hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) is megváltoznak, és fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ezek a telkek ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Ráadásul az elektromos és hidrogénhajtású(üzemű) járművek tulajdonosainak köre bővülésével egyre nagyobb szükség lesz “gyorstöltő” pontokra ez pedig különösen azon városlakókat érinti, akik nem férnek hozzá kijelölt parkolóhelyhez vagy töltőhelyhez otthon.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint „minden a változásról szól. Megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A változás sebessége néhány embert váratlanul érhet, mivel általában fogyasztók gondolkodásmódja és igényei gyorsabban változnak, mint ahogyan az iparág arra reagálni tud.
Ez azt jelenti, hogy a befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.” A „Kiskereskedelem jövője 2030” című CBRE kutatás 40 jövőbeli insight-ot vizsgált meg arról többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, kiskereskedelem működését és logisztikájának és más, az iparágat érintő trendeket arról, hogy miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
AZ OKOSTELEFONOK NEM LÉTEZNEK MAJD, DE A MOBILKERESKEDELEM TOVÁBB BŐVÜL
Ahogy a kiterjesztett és virtuális valóság technológiája fejlődik, csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség. Kisebb és hordható eszközök kapcsolják össze az embereket a Dolgok Internetével (Internet of Things, IoT) és biztosítanak hozzáférést a legtöbb információhoz és szolgáltatáshoz. A kiskereskedőknek és ingatlan-tulajdonosoknak fel kell készülniük a digitális környezet megteremtésére, amelyek kihasználhatják a fogyasztók internethez való kapcsolódását. Ezeknek azonban ki kell egészíteniük, és nem versenyezniük kell majd a fogyasztók digitális hozzáférésével.
A FÜGGETLEN BOLTOK ÉS AZ ÉLELMISZER /ITALKERESKEDÉSEK SOKKAL ELTERJEDTEBBEK LESZNEK
A helyi közösségek igényeinek kiszolgálására fókuszálnak a kiskereskedők, illetve a kiskereskedelmi láncok is felismerik a lehetőségeket és „lokális” megoldásokat és márkákat kínálnak a vevőiknek.
A BOLTI PÉNZTÁRAKAT FELVÁLTJÁK A GYORS , KÉSZPÉNZMENTES MEGOLDÁSOK
Sok kiskereskedelmi lánc már most is eltünteti a pénztárakat és ez a tendencia valószínűleg a folytatódni fog, mivel a technológia egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelmi értékesítésben. Ennek eredményeképpen egyre kevesebb alkalmazottra lesz szükség ezen a téren.
A PRÓBAFÜLKÉK SEGÍTIK ÉS NEM ELREJTIK A VÁSÁRLÁSI ÉLMÉNYT
A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat, és a már megvásároltakkal együtt lássák az összképet.
A próbafülkék technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy különböző méretű vagy stílusú terméket kérjenek az érintőképernyőn, amivel elkerülhető lesz, hogy elhagyják a próbafülkét.
A WELLNESS LÉTESÍTMÉNYEK SZÁMA NÖVEKSZIK
Az „Instagram generáció” egyre fontosabb lesz, tagjainak még inkább igénye lesz a megnyerő megjelenésre és jó kondícióra, így a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek általánossá válnak a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben.
A VÁSÁRLÁS ÉLMÉNY LESZ
Ahogyan az üzletek egyre inkább bemutatótermekké válnak, a szórakoztató elemek száma is drámaian emelkedik az üzletekben. A kiskereskedelemi és szórakoztató egységek közötti határ elmosódik, mivel a kiskereskedelmi márkák figyelembe veszik a vásárlói tapasztalatokat.
CBRE