Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Több ezer munkahelyet szüntet meg a Ford Európában

A Ford bejelentette, hogy a következő három évben közel 4000 dolgozótól válik meg Európában, akiknek a pozíciója is megszűnik, vagyis nem vesz fel senkit a helyükre. Ez a régiós munkaerő mintegy 14 százalékának leépítését jelenti. A lépés oka az elektromos járművek iránti kereslet csökkenése és a kínai versenytársak fokozódó nyomása. A vállalat közlése szerint az elbocsátások várhatóan 2027 végéig zárulnak le, de a döntést addig még egyeztetik a szakszervezetekkel. A leépítések elsősorban Németországot és az Egyesült Királyságot érintik.

„A globális autóipar példátlan versenyhelyzettel, szabályozási és gazdasági kihívásokkal szembesül, különösen Európában” – írja a CNN a Ford közleményére hivatkozva. Dave Johnston, a Ford európai átalakulásért és partnerségekért felelős alelnöke hozzátette: „Elengedhetetlenek a nehéz, de határozott lépések, hogy biztosítsuk a Ford versenyképességét Európában.”

Kínai nyomás és veszteséges elektromos autók

- Hirdetés -

Az autógyártókra világszerte nagy nyomás nehezedik: a kínai elektromosjármű-gyártók folyamatosan hódítanak el piaci részesedést a nyugati versenytársaktól, miközben az európai piac gyengélkedik. A Ford az utóbbi években jelentős veszteségeket könyvelt el az európai személygépkocsi-üzletágában. Az elektromos járművek gyártását többször vissza kellett fogniuk a gyenge kereslet miatt, miközben az árakat is kénytelenek voltak csökkenteni. A cég bejelentette, hogy az új Explorer és Capri modelljeinek gyártását is mérséklik, ami rövidebb munkanapokat eredményezhet az érintett dolgozók számára.

„Európában és Németországban hiányzik egy egyértelmű, határozott politika, amely elősegítené az e-mobilitást. Szükség lenne állami beruházásokra a töltőinfrastruktúra fejlesztésében, jelentős vásárlói ösztönzőkre és nagyobb rugalmasságra a szén-dioxid-előírások teljesítésében” – hangsúlyozta John Lawler, a Ford pénzügyi vezetője egy, a német kormánynak írt levélben, amiben arra szólította fel a döntéshozókat, hogy tegyenek lépéseket az autógyártók számára kedvezőbb piaci feltételek kialakításáért.

Újabb gyártók válságban

A Ford leépítése egy szélesebb iparági jelenség része: pár hete a Volkswagen jelentette be, hogy tíz százalékkal csökkenti dolgozói bérét, hogy elkerülje a tömeges elbocsátásokat – emlékeztet a CNN. A német gyártó több hazai gyár bezárását tervezi, és tízezrek állása kerülhet veszélybe – erre reagáltak úgy a VW munkavállalói, hogy hajlandóak lemondani 1,5 milliárd eurónyi béremelésről, ha a vezetés garantálja a gyárak megtartását, és a saját prémiumaikat is csökkentik.

Egyre világosabb, hogy az európai autóipar gyökeres átalakuláson megy keresztül, ahol a munkahelyek és a versenyképesség megőrzése komoly kihívás elé állítja a cégeket és a döntéshozókat egyaránt.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology