Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Új vezetéstámogató és infotainment szoftvercsomag a Boschtól

A Bosch kifejlesztett egy teljes szoftvercsomagot, ami egyetlen chipen egyesíti az adott jármű vezetéstámogató és infotainment funkcióit, ráadásul különböző beszállítók többféle chipjén is elfut. A vállalat a tervek szerint a 2024 januárjában megrendezésre kerülő CES-en mutatja be az új terméket, így addig bizonyos technikai részleteket nyilván titokban tart.

Azt viszont már most tudni lehet, hogy a Bosch a szoftveralapú járművek felé vezető út egyik kulcsfontosságú lépéseként kezeli a szoftvercsomagot, benne például a cockpit & ADAS integrációs megoldással, ami az automatizált parkolást és a sávfelismerést kombinálja személyre szabott navigációval és hangalapú asszisztenssel. Az önálló szoftverekkel, például a térérzékeléshez szükséges videóérzékeléssel a járműgyártók a saját ellátási láncukból származó hardverkomponensekkel kombinálva adhatnak a járműhöz bizonyos modulokat, de skálázható terveket is összeállíthatnak.

„Szeretnénk mérsékelni az autókban lévő elektronikai rendszerek összetettségét, és ezzel egyidejűleg a lehető legbiztonságosabbá tenni azokat. Az új járműszámítógép-platformunk CES-en történő bemutatásával fontos lépést teszünk ebbe az irányba” – nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch igazgatótanácsának tagja, egyben a Bosch Mobility elnöke. „Középtávon az a célunk, hogy még több automatizált vezetési funkciót hozzunk forgalomba, többek között a kompakt és középkategóriás autók szegmensében.”

- Hirdetés -

A Bosch az egységes szoftvercsomagot is úgy fejlesztette ki, hogy az különböző System-on-Chipeken (SoC) fusson. Bár a Bosch egyelőre nem beszélt az általa támogatott konkrét SoC-okról, szóba jöhetnek olyan alacsony fogyasztású beágyazott eszközök, mint például az NXP Semiconductors S32 családja, a Renesas Electronics R-car és az Ambarella CV, valamint az Nvidia nagy teljesítményű Thor és Orin chipjei.

„A központi járműszámítógépek alkotják a szoftveresen definiált autók szívét. A jövőben ezek fogják vezérelni a modern járművek összes tartományát, és csökkentik a jelenleg nagyszámú egyedi vezérlőegységek számát” – magyarázta Heyn. „A mi szoftverünk lehetővé teszi a szoftver és a hardver egymástól való függetlenítését.”

A Bosch csak az infotainment és a vezetőtámogató rendszerekhez használt járműszámítógépek piacán 3 milliárd eurós forgalmat vár 2026-ra, és arra számít, hogy az autóipari szoftverek teljes piaca 2030-ra eléri a 200 milliárd eurót. Ebből számításaik szerint 32 milliárd euró származik majd csak az infotainment és a vezetéstámogató rendszerekből.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology