Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Vállalatirányítási rendszerek, auditok, oktatás egy helyen – 2. rész

- Hirdetés -

A 2017-ben alapított HQSC Kft. portfóliójában számos szolgáltatás megtalálható, amelyekről az előző cikkünkben írtunk. Debrecenben beszélgettünk a cég vezetőivel rendszerük szakmai hátteréről, a csapatról, a jelenben zajló kihívásokról és a jövőbeli terveikről.

A saját vállalatirányítási rendszer

Az igény úgy alakult ki a Company Operation System (COS) rendszerrel kapcsolatban, hogy pár éve elkezdődött az autóipari vállalatoknál az átállás az IATF rendszerre, és beszélgettünk a szabványkövetelményekről, ami kevésbé volt érthető – foglalja össze a fejlesztés kezdetét Révész Szabolcs, a HQSC Kft. egyik ügyvezetője. Összekapcsoltuk az szabvány elemeit és követelményeit egy összetett, felokosított Excel-táblázatban. Ebből alakult ki a már jelenleg felhőben működő komplex informatikai megoldásunk, amely még tovább fog fejlődni, mert egy olyan keretrendszer, amelybe nagyon sok mindent bele tudunk tenni funkcionalitás terén is.

Nagyon büszkék vagyunk a COS rendszerünkre. Attila és az én gyakorlati tapasztalataimból, illetve IATF auditorok szakmai ismereteiből állítottuk össze. Ezekből sikerült alkotni egy olyan megoldást, ami a cégeknél hasznos eszközzé válhat. A rendszerünket szolgáltatásként nyújtjuk, teljes körű IT supportot tartunk fenn. Emellett pedig folyamatosan fejlesztjük, beleveszünk olyan elemeket, amelyeket a felhasználók igényelnek. Több belső képzést is szerveztünk már ennek érdekében, a saját munkavállalóink, alvállalkozóink kompetenciáját is bővítsük. Új dolgokat tanulunk akár külsősök bevonásával is.

A task management modullal különböző feladatokat tudunk kiosztani és meghatározni a szervezeten belül. Van egy teendő, egy felelős hozzá, illetve ehhez kapcsolódó státusz, és a modul segítségével naprakészen látjuk, milyen feladatokkal, problémákkal állunk szemben, illetve az megállapítható, hogy egy adott feladattal éppen hol tartunk.

2019-ben az Automotive Hungary eseményen kiállítóként vettünk részt. A COS termékünkkel pályáztunk az innovációs díjra, ahol különdíjban részesültünk.

Felhőben, kényelmesebben

2019-ben jutottunk el a felhő alapú megoldásunk 1.0-ás változatának kiadásához – veszi át a szót Révész Roland. Be is vezettük több vállalatnál, ahol jelenleg is fut. Folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket a rendszerről, ugyanis a felhasználói élmények alapján szeretnénk még kényelmesebbé, hasznosabbá tenni. Mindezt úgy, hogy megmaradunk az auditorok által támasztott alapelveknél.

A fejlődő, bővülő csapat

A csapatunk jelenleg körülbelül húsz-harminc főből áll, ami függ a megrendelések mennyiségétől. 2019-ben elnyertünk egy gyakornoki programot. A piacon erőforráshiány volt, nehezen találtak a cégek képzett szakembereket. Ezért döntöttünk úgy, hogy kinevelünk egy olyan csapatot, akik egy évig itt vannak nálunk, folyamatosan tanulnak – képzést kapnak, gyakorlatot szereznek, elvisszük őket a partnereinkhez –, majd részt vesznek a rendszerépítésekben. A későbbiekben ők is hasznos tagjaivá válnak a rendszernek. Öt gyakornokot vettünk fel. Az a célunk, hogy időben megtapasztalhassák, miről is szól ez a tevékenység, és később a gyakorlatban is együtt dolgozhassunk.

Kisvállalatoktól a multikig

A korona vírus miatt kialakult helyzet miatt, jelenleg nem tudunk a cégeknél személyesen jelen lenni, a rendszerépítéseket, tanácsadásokat, interim mérnöki szolgáltatásokat végezni. Mindenhol nagyon szigorúak az előírások. A szabványok általános szabályokat határoznak meg, amelyek a kisvállalkozásoknál és a multiknál egyaránt bevezethetők. Sokféle szektorból vannak partnereink, például az egészségügyből, informatikai, autóipari, gyártó, műanyagipari, fémalkatrészgyártó területről, és még sorolhatnám.

Nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is végzünk tevékenységeket, például Németországban, Ausztriában, Romániában. Mivel igény van rá nemzetközi szinten, a COS rendszert lefordítottuk angolra is. Jelenleg pedig kilátásban van egy projekt Franciaországban, amit nagyon szeretnénk megkapni.

Fókuszban a minőség

Nálunk alapelv, hogy amennyiben rendszerépítésről, tanácsadásról van szó, kizárólag tapasztalt szakembereket alkalmazunk, akik már kellő ismerettel rendelkeznek. Ebben az esetben is a minőségre koncentrálunk, olyan szolgáltatást nyújtunk, amivel a partnerünk elégedett lehet. A sikeres rendszerépítésnek ez a kulcsa. Ezeket nem napokban mérjük – milyen hosszú egy felkészítés –, hanem projektben kezeljük, aminek van eleje és vége, ami fix összeget jelent, nincsenek hirtelen jött újabb költségek. A COS rendszer kapcsán is csak a szolgáltatási díjat számítjuk fel, nem kell szervereket, gépeket venni. Minden esetben garanciát vállalunk a tevékenységünkre, ha például egy felkészítést elvállalunk az adott cégnél, és valamiért az audit során eltérést találnak, akkor addig járunk vissza hozzájuk, amíg nem rendeztük a problémát, amíg sikeressé nem válik az ellenőrzés.

Oktatásban az elsők

2018 óta tartunk különböző tréningeket – folytatja Révész Szabolcs. Az oktatások interaktívabbá tétele a fő szempontunk. Minden esetben cégre specializáljuk azokat, a folyamataikat beépítjük a tananyagukba, hogy minél érthetőbb legyen. Azt tapasztaltuk más oktatási egységeknél, hogy a száraz anyag leadását követően gyakorlati tudást nem igazán szerez az ügyfél, ami pedig a legfontosabb lenne.

Alkalmazkodni a jelenlegi helyzethez

Szolgáltatásokra továbbra is igény van – foglalja össze terveiket Révész Attila. A jövőképünk az, hogy a stabilizálódás után tovább fejlődünk, elvégezzük azokat a dolgokat, amiket elterveztünk. Az autóipar már korábban lassulásnak indult, ami a paradigmaváltásnak köszönhető. A robbanómotort felváltja más alternatíva, de még mindig nincs meg a végső megoldás. Az autóipari változás kezdetét éljük, amihez minden szolgáltatás alkalmazkodik, ahogy mi is.

 

Milyen a HQSC-nél dolgozni?

Szabó Dóra és Derecskei Réka, a HQSC gyakornokai, az irodai működés alappilérei, az oktatás pontos megszervezéséért felelnek, de emellett további adminisztrációs feladatokat is elvégeznek. Kiválasztják, melyik oktató menjen az adott céghez – mivel általában kihelyezett eseményről van szó. Megtervezik, hány napból álljon a képzés, összeállítják a jelenléti íveket, elkészítik a prezentációkat, valamint a vizsgafeladatokat, majd később ezek javításában is szerepet vállalnak. Végül pedig sikeres vizsga esetén kiállítják a tanúsítványokat. A HQSC vállalatnál fontos, hogy az ott dolgozók is megfelelő képzettséggel rendelkezzenek, ezért Dóra és Réka szintén részt vesznek különféle tanfolyamokon.

Némethi Botond, NEW technology 

Érdemes elolvasni
NEW technology