A Googlel-lel spórol utasainak Anglia vezető tömegközlekedési vállalata
A Go-Ahead, Anglia egyik vezető tömegközlekedési vállalata, amely busz- és vasúthálózaton segít utasainak eljutni A pontból B-be, olyan kezdeményezésnek állt az élére, ami lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy teljesebb képet kaphassanak utazási előzményeikről és az időalapú viteldíjak révén felhalmozott megtakarításaikról. A vállalat bejelentette, hogy a Google-lal karöltve új funkciót vezet be, amelynek célja a buszos utazások ügyfélélményének javítása – olvasható az intelligenttransport.com portálon.
A Go-Ahead Brighton & Hove Buses a Google-lal és a Littlepay-jel karöltve olyan, az iparágban elsőként bevezetett kezdeményezéssel állt a nyilvánosság elé, amely leegyszerűsíti a buszos utazásokhoz szükséges mobilfizetés kezelését. A Google Wallettel integrált funkció nagyobb rálátást biztosít az ügyfelek számára az utazási előzményekre, valamint az időalapú viteldíj-korlátozással elért megtakarításokra.
A Go-Ahead utasainak közel kétharmada digitálisan fizet, amikor felszáll a cég regionális buszaira: egyre többen jelentkeznek be és jelentkeznek ki mobiljuk segítségével buszra szálláskor, és készpénz helyett intelligens kártyákkal, alkalmazásokkal fizetnek. Az új rendszer alapjait a Google és a Go-Ahead fizetési szolgáltatója, a Littlepay dolgozta ki.
Az új funkció legfontosabb előnyeként említik a valós idejű megtakarítási információk közlését, azaz a buszos utazásért fizető utasok azonnal láthatják, hogy mennyit takarítottak meg az időalapú viteldíj-korlátok révén, így forintosítva szembesülnek a tömegközlekedés gazdasági előnyeivel.
Szintén fontos kiemelni, hogy a Google Wallet átfogó utazási előzményeket rögzít, így könnyedén nyomon követhetők a korábbi utak és azok megtakarításai, amelyeket a Littlepay által biztonságban is tudhat, hiszen nem kell készpénzzel bajlódni a tömegközlekedésben – a telefonos fizetés gyors, egyszerű, biztonságos.
A szóban forgó funkciójával járó kényelmet elsőként a Brighton & Hove Buses utasai élvezhetik. A pilot projekt eredményeit értékelve folytatják a funkció optimalizálását. A Go-Ahead célja, hogy ezt idővel az Egyesült Királyság városaiban fokozatosan élesítse.
Kanwar Brar, a Go-Ahead Csoport digitális és információs igazgatója elárulta: „Izgatottan várjuk, hogy a Google-lal közösen létrejövő, úttörő funkciót az utasaink rendelkezésére bocsássuk. Ez a projekt híven tükrözi elkötelezettségünket a technológia nyújtotta lehetőségek kihasználása iránt, az ügyfélélmény javításának és a tömegközlekedést elérhetőbbé és felhasználóbarátabbá tételének érdekében”.
„Utasaink többsége már most is a digitális vagy érintés nélküli fizetési módokat részesíti előnyben. Ebből is látszik a létjogosultsága az új módszerek fejlesztésének, amelyekkel tovább javíthatjuk az ügyfélélményt. Mivel évente 60 millió utas száll a buszainkra, ez kiemelt fontosságú”, tette hozzá Nick Hill, a Brighton & Hove Buses kereskedelmi igazgatója.
Vörös István, NEW techonlogy