A Volvo lepasszolja a teljesen elektromos Polestart fejlesztő startupot
Kiszáll a Volvo abból a fiatal vállalatból, ami a teljesen elektromos Polestart, az első olyan európai autót fejleszti, amin már hátsó szélvédő sincs. A hagyományos visszapillantó tükröt kamerával és belső kijelzővel helyettesítő elektromos autónak és a jövőben érkező modelljeinek a finanszírozása a Volvo kínai tulajdonosához, a Geelyhez, illetve annak svéd leányához, a Geely Sweden Holdingshoz kerül – jelentette be maga a startup.
Leveszi a kezét a Polestarról a Volvo, pedig jelenleg csak két saját márkás elektromos modellel rendelkezik – igaz, ezekkel máris számottevő piaci részesedést szerzett, ami elég biztató jövőt vetít előre, hiszen idén három további EV-vel (EX30, EX90, EM90) szeretnének piacra lépni. A nagy múltú autómárka számára 2023 volt a legnyereségesebb év, 35 milliárd euró bevétellel és 2,6 milliárd euró tiszta haszonnal. A tavalyi évben 113.419 teljesen elektromos autót értékesítettek, ami 70 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest, és a teljes globális értékesítési volumen 16 százalékát tette ki.
A további növekedés érdekében a Volvo Cars végrehajtja a szükséges strukturális és stratégiai beruházásokat, amelyek megteremtik a jövőbeli siker műszaki alapjait: villamosítás, szoftverek, alapvető számítástechnikai architektúrák, fejlett csatlakoztathatóság, adatrögzítés és analitika, megaöntés, következő generációs e-motor és akkumulátortechnológia, intelligens utastér-technológia, valamint egy új fejlett gyártóüzem. A vállalat részletes riportja szerint valóban 97 éves rekordot döntöttek tavaly, és a sikeres út folytatásához szétválnak a Polestarral, amelynek új fő részvényese tehát a Geely Sweden Holdings lesz. A Volvo ettől függetlenül megmarad a fiatal EV-márka stratégiai, K+F és gyártópartnerének, amiből mindkét cél profitálni fog – áll a közleményben.
Gábor János, NEW technology