Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Automata kamiondokkolás-ellenőrző rendszer

A vevői rendeléseket elszállító kamionok megfelelő rámpára történő ráállását támogatja az általunk fejlesztett automata megoldás, melyet már több raktáregységben éles üzemben használnak megrendelőink.

Cégünk, a magyar tulajdonú, közel 25 éves Gamma‑Digital Kft fő tevékenysége az ipari automatizálás és rendszerintegráció. Az elmúlt tíz évben dinamikusan fejlődtünk, mára közel 100 fő biztosítja a stabil ügyfélkiszolgálást. Komplex intralogisztikai folyamatok, rendszerek, úgy, mint teljes vagy akár részleges automata magasraktári rendszerek (MFCM, WMS, WCS), automata vezető nélküli targoncák (AGV), szállítópálya-rendszerek, szortírozó és komissiózó rendszerek, PLC vezérlések, robotcellák teljeskörű tervezését, szimulációját, kivitelezését, üzembe helyezését és teljeskörű szerviz támogatását végezzük.

Míg a hazai nagy gyógyszergyárakban tevékenységünk már komoly múltra tekint vissza az Egisnél és a Richternél, addig cégünk autóipari csoportja az utóbbi években ment át ugrásszerű fejlődésen. Kiemeljük a Mercedes-Benz kecskeméti telephelyén végzett aktív és sokrétű működésünket, valamint számos gumigyár, úgy, mint Bridgestone, Hankook Tyre, Apollo Tyres telephelyén végzett folyamatos projektjeinket. Az utóbbi években pedig egyre több élelmiszeriparhoz köthető projektünk is van melyek közül a Mastergoodnál vagy a Hellnél futó projektjeink érdemelnek külön említést.

- Hirdetés -

Az általunk kínált rendszerek legfőbb előnyei:
  • Ismert európai gyártók (Linde, Kollmorgen, E&K Automation, CEIT, Grenzebach, Safelog, Hikvision, Hikrobot) termékeivel kommunikál a vezérlő-rendszerünk jól illeszkedik a meglévő ügyféloldali elemekhez
  • Aktív kapcsolat a terepi eszközökkel (liftek, tűzgátló kapuk, gyorskapuk, szállítópályák)
  • Folyamatos online állapotjelentés a járművekről (állapotüzenetek, hibajelzések, az aktuális szállítási feladat adatai)
  • Integráció a teljes ellátási láncot lefedő MFCM rendszerbe (vezérlés, felügyelet és beavatkozás egységes vizualizációs felületen)
  • Saját fejlesztői háttérrel gyors és rugalmas implementálás
Projekt leírása:

Megrendelőnknél jelentős időt és ráfordítást kellett fordítaniuk a kamionok megfelelő kapura való beparkoltatására, mert a parkolási várakozási idő, a sokszor csak idegen nyelvet beszélő sofőrök és a kapuk nagy száma miatt többször nehéz volt azonosítani a tgk vezetőjének a helyes kaput. A hibás ráállások esetenként még időben kiderültek, de többször azzal a következménnyel jártak, hogy a nem megfelelő kapura történő ráállás és a helytelen kiszállítások utólagos korrigálást vontak maguk után. Ennek szervezési, logisztikai és a velük járó anyagi ráfordítások már egy-egy hibás kiszállítás esetén is nagy költséget tehetnek ki.

Míg a hagyományos kamionokhoz köthető logisztikában az emberé a főszerep, melyik előkészített megrendelés melyik fuvarral, melyik Ügyfélhez és mikor kerül kiszállításra, addig az álltalunk megvalósított projektben, a raktározó cég telephelyét, annak sajátosságait és igényeit szem előtt tartva, az alábbi megoldást dolgoztuk ki.

A sok esetben egymáshoz nagyon hasonló méretű és csomagolású rakatok nehezen megkülönböztethetőek és ilyenkor a ha a kamion rossz helyre dokkol, és fölpakolják a terméket abból sok kellemetlenség származhat, főleg ha csak a kiszállítás után realizálódik a tévedés. Ráadásul ilyenkor álltalában nem egy, hanem kapásból két kiszállítással is probléma lehet az áru összecserélése miatt. Ez a sok bosszúságon és akár presztízs veszteségen túl komoly plusz adminisztratív terheket jelenthet a nyilván való extra szállítási költségeken, az időveszteségen és fuvar menetrend felborulásán és komoly késlekedésen felül.

Forrás: Gamma Digital

A kamionok, amik gyakran küldi rendszámmal és sofőrrel érkeznek, a telephelyen kell várakozzanak, akár hosszabb időt is, majd a raktárnál kialakított ponton kell dokkolniuk. A nyelvi problémák kiküszöbölésére és a külföldi tagolású rendszámok felismerésére is alkalmassá tettük a rendszerünket.

A raktár meglévő kamionhívó rendszeréhez igazodva megoldásunk a jármű pótkocsi rendszámát, a rendelésszámot és a dokkoló kapu számát a vállalat irányítási rendszertől kapott információkból összerendeli. Amikor egy kamion rááll egy dokkoló kapura a kamera alapú képfeldolgozó rendszerünk ellenőrzi a látott rendszámot az adott kapuhoz. Amennyiben a megfelelő jármű parkol az adott bejárathoz, úgy, mind a belső, mind a külső kijelző egység egyértelmű színkóddal jelzést ad. Zöld, ha megfelelő kapura áll az autó és piros, amennyiben nem. Ez utóbbi esetben a vállalatirányítási rendszernek is vissza jelez természetesen.

A kültéri LED kijelzők a külső környezeti és fényviszonyoknak megfelel, illetve a kamera esetében a helyi viszonyok figyelembevételével (fényhatások, elhelyezés, pozíció, látószög, olvashatóság, egyéb kültéri viszonyok) választjuk ki a megfelelő megoldást.

Miért ezt a megoldást ajánlottuk, milyen előnyökkel jár ez a hagyományos megoldásokkal szemben?

Az első átadott rendszerünk több mint 1 éve 0%-ra redukálta a hibás rakodásokat a megrendelőnk legnagyobb örömére. Azóta további két raktáregységén is telepítésre került a rendszer. Ezzel a megoldással teljesen kiváltható az állandó emberi felügyelet és ellenőrzés a helyes kamion-árú kapcsolat ellenőrzéséhez.

Gamma‑Digital Kft.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology