Együttműködésre lép az ST és az Airbus a repülőgépek villamosításáért
Nagyszabású európai együttműködés valósul meg a francia Airbus SE és a svájci STMicroelectronics NV között abból a célból, hogy közösen hajtsanak végre kutatás-fejlesztési projektet a repülőgépek villamosításához szükséges félvezetők teljesítményének növelésére. A félvezetők teljesítmény- és tömeghatékonyságának javítása kulcsfontosságú tényezője a repülőgépipar azon törekvésének, hogy átálljon a hibrid, majd teljesen elektromos rendszerekre.
A partneri megállapodásról szóló közlemény szerint a két vállalat együttműködése a széles sávszélességű (WBG) félvezetők, például a szilícium-karbid és a gallium-nitrid területén elért eredményekre épül. A közös projekt az Airbus repülőgépipari alkalmazásaihoz igazított eszközök, csomagok és modulok fejlesztésére fókuszál. Bár a feladatokra fordított időről és pénzügyi feltételekről nem közöltek részleteket, elárulták, hogy a munkálatok elektromos motorvezérlő egységek, nagy- és kisfeszültségű áramátalakítók, valamint vezeték nélküli energiaátviteli rendszerek fejlesztésére fognak kiterjedni.
„Az autóipari és ipari alkalmazásokhoz használt teljesítményelektronika terén szerzett szakértelmük és tapasztalatuk összekapcsolása a repülőgépek és a VTOL-ok villamosítása terén elért saját eredményeinkkel segít felgyorsítani a ZEROe ütemtervhez és a CityAirbus NextGenhez szükséges technológiák fejlesztését” – üdvözölte az együttműködést Sabine Klauke, az Airbus technológiai igazgatója.
Jerome Roux, az ST értékesítési és marketingelnöke hozzáfűzte: „az Airbusszal, az iparág globális vezetőjével való együttműködés lehetőséget ad számunkra, hogy közösen határozzuk meg az új energiatechnológiákat, amelyekre az iparágnak szüksége van a dekarbonizációs célok megvalósításához”.
Gábor János, NEW technology