Gyártásba kerülnek az önvezető építőipari gépjárművek
A kínai Sany haszongépjármű-fejlesztő vállalat és az amerikai Ambarella processzorgyártó együttműködése nyomán kerülnek sorozatgyártásba önvezető teherautók, kotrógépek, daruk és bányajárművek. Az autonóm technológia alapja utóbbi cég saját fejlesztésű AI-chipje, aminek beépítésével már 2025-ben megkezdődhet az önvezető építőipari járművek gyártása.
A Sanyval kötött stratégiai együttműködés értelmében globális piacra szánt önvezető rendszerek készülnek, amelyekben az Ambarella CV3-AD családba tartozó autóipari AI tartományvezérlő rendszereket (SoC) fognak használni, áll az elektronikai vállalat közleményében. A két fél együttműködik a nagy teljesítményű és nagymértékben integrált automatizált vezetési megoldások közös fejlesztésében, valamint azok közös piaci népszerűsítésében is, azzal a céllal, hogy az első együttműködő járműmodell gyártása a 2025-ös naptári évre biztosan megkezdődjön.
Az Ambarella CV2 SoC család 10 nm-es gyártási folyamattechnológián alapul, és már több mint 20 millió darabot adtak el belőle. A CV3-AD család 5 nm-es, autóipari minőségű eljáráson alapul, és iparágvezető AI-feldolgozási teljesítményt nyújt. Ilyen technológiával szereltek már fel precíz érzékelést igénylő transzformátoros neurális hálózatokat, robotpilótás városi navigációs rendszereket és más autonóm vezetési funkciókat is.
Gábor János, NEW technology