Saját EV gyorstöltő rendszerrel lépne piacra a Lotus
A luxus sportautóiról híres gyártó saját moduláris elektromos jármű (EV) töltőrendszereket fejleszt, és nemrég be is mutatott belőle egy 450 kW-os konstrukciót. A Geely leányvállalataként működő Lotus folyadékhűtéses gyorstöltője Kínában máris elérhető, és 2024 második negyedévében várhatóan az európai országok többségében és a Közel-Keleten is bevezetik.
A moduláris töltőrendszer a New Mobility által idézett közlemény szerint egyidejűleg akár négy EV-t képes fogadni, és körülbelül öt perc alatt plusz 142 kilométerre elég töltést ad hozzá a pillanatnyi hatótávhoz.
Alan Wang, a Lotus Technology alelnöke és a Lotus Flash Charge vezérigazgatója szerint „mivel a nettó zéró karbonkibocsátásra törekedve egyre több kormányzat növeli az elektrifikációs befektetéseit, a megbízható elektromos járműtöltő infrastruktúra iránti igény még soha nem volt olyan nagy, mint most”. Hozzátette: a Lotus a kategória legjobb gyorstöltési megoldásait fejlesztette ki.
A vállalat 2022-ben dobta piacra első elektromos hiper-SUV-ját, az Eletre-t, amelynek első példányait az év végéig elkezdik átadni az Egyesült Királyságban, Európában és Kínában. 2023 szeptemberében bemutatták a következő generációs elektromos hiper-GT-jüket, az Emeya-t, ami jelenleg közúti engedélyeztetésre vár. Ez csak az első két EV-jük: a Lotus azt ígéri, hogy további elektromos modellekkel fog jelentkezni a közeljövőben.
Mindkét jármű hardver-, szoftver- és felhőtechnológiákat ötvöz ahhoz, hogy intelligens vezetéstámogató rendszerek prémiumcsomagját kínálja a vevőknek. HD-kamerákkal, radarral és nagy pontosságú térképezési képességekkel vértezték fel őket, hogy hiba nélkül érzékeljék a környezetüket, és szélsőséges körülmények között is zökkenőmentes vezetést biztosítsanak.
Gábor János, NEW technology