Saját önvezető chip gyártására készül a Cruise
A cég pár éven belül saját maga látná el a költséges alkatrésszel az autonóm taxiflottáját, miközben csökkentené az előállítási költségeket, és fokozná a gyártást. A Cruise chipbeszállítója jelenleg az nVidia, így várhatóan őket fogják ejteni a 2025-ig tervezett fejlesztés hazahívásával – spekulál a The Robot Report.
Carl Jenkins, a vállalat hardverekért felelős vezetője a Reutersnek nyilatkozva kifejtette: azért döntöttek így, mert szinte lehetetlen alacsonyabb árakat kialkudni arra a viszonylag kis mennyiségű chipre, amennyit a Cruise igényel. Most abban bíznak, hogy a fejlesztés nyilvánvalóan drága kialakítása hosszú távon meg fog térülni, hiszen a gyártás növelését várják tőle. Erre jócskán szükségük is lenne, miután nemrég bejelentették, hogy év végéig újabb két amerikai városban, Phoenixben és Austinban is beindítják az önvezető taxiszolgáltatást.
A cég számára maga a chipfejlesztés nem, legfeljebb a sorozatgyártás számít újnak, hiszen eddig négyfélét is készítettek: az elsőt a Horta nevű autójuk agyához, a másodikat, a Dune-t adatfeldolgozáshoz, a harmadikat a járművek radarjához, míg a negyedik funkcióit csak később fogják bejelenteni. Mindezek egy kormány- és pedálmentes, teljesen elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású új robottaxi, az Origin megépítéséhez kellenek.
Nem ők az első AV-gyártók, akik hasonló lépésekre kényszerülnek a magas előállítási költségek miatt. A Waymo például 2017-ben vette vissza a LiDAR rendszerei gyártását. Ha minden igaz, végül a tizedére (75 ezerről 7.500 dollárra) szorították le az egységek árát.
Gábor János, NEW technology