A Kölnben rendezendő idei Anuga FoodTec kereskedelmi vásáron, ami az élelmiszergyártó ágazat élenjáró, világméretű eseménye, a Siemens az alábbi jelmondattal teszi közszemlére termékeit: „Fedezze fel, milyen értékeket rejt a Digitális Factory a sütőipar számára”. A mintegy 160 négyzetméternyi területen kialakított pavilonjában a Siemens azt fogja bemutatni, milyen előnyöket jelenthet a különféle nagyságú ipari vállalkozások szempontjából a digitális átalakulás – a tervezési folyamat digitális értékláncától kezdve a gépek gyártósorba illesztéséig.
Az ügyfelek gyorsan változó elvárásai miatt fokozódó nyomás nehezedik a vállalatokra, arra kényszerítve őket, hogy a lehető legrövidebb idő alatt egyre inkább testre szabott termékeket állítsanak elő, ugyanakkor biztosítsák a minőség következetesen optimalizált szintjét. A digitalizáció kulcsszerepet játszik abban, hogy sikerrel meg tudnak birkózni ezzel a kihívással. Ez a megközelítés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egy „digitális ikerre” (digital twin) támaszkodva teljesen virtuális környezetben szimulálják, teszteljék és optimalizálják a termékeket, gyártási folyamatokat és berendezéseket.
Felhasználva az élelmiszeripar területéről vett példákat, a pavilonban kiállított termékek arról kívánják meggyőzni a látogatókat, miként fokozza a rugalmasságot a digitalizáció, lehetővé téve még a testre szabott, egyedi termékek sorozatgyártását is. A látogatóknak az energiagazdálkodás, a gyártási műveletek irányítása és a biztonság témakörében is alkalmuk lesz több információt szerezni. Továbbá a Siemens szemléltetni fogja, miként használhatják fel a gyártók valamely termék, gép vagy egy teljes üzem digitális ikrét hozzáadott érték előállítására. Amikor például egy új termékhez készítik a receptet, az alapanyagokra vonatkozó adatok közvetlenül a címkéhez továbbítódnak, figyelembe véve a törvényi rendelkezéseket és előírásokat. Ezt a megosztott adatokat tartalmazó Teamcenter platform használata teszi lehetővé. Az üzem digitális ikrének alkalmazásával tesztelhetők a tervezett módosítások, illetve azoknak a gyártókapacitásra gyakorolt hatása is. E képesség révén az élelmiszeripar – valamint általában a gyártó- és feldolgozó iparágak valamennyi szektora – jelentős mértékben növelheti az innováció sebességét és fokozhatja a termelékenységet, valamint kezdeményezheti teljesen új üzleti modellek definiálását. A gépek és berendezések gyártói szintén élvezhetik ennek a fejlődésnek az előnyeit, és továbbadhatják azokat saját ügyfeleiknek.
Az Anuga vásáron a Siemens azt is szemléltetni fogja, miként tudnak a vállalatok rugalmasan reagálni a változó piaci igényekre – például a különféle ízesítések bővülő skálájára – a termelés valamennyi fázisában, az élelmiszer feldolgozásától kezdve a töltésen át a csomagolásig, címkézésig. A kiállítás látogatói közvetlen tapasztalatokat szerezhetnek arról, miként lehet a csokoládészeleteket pontosan az ügyfél egyedi megrendelése szerint legyártani. A digitalizáció által kínált lehetőségek révén a fogyasztók saját ízlésüknek megfelelően tervezhetik meg a termékeket és a csomagolást. Az Anuga kiállításon a Siemens ezt a lehetőséget a csokoládé-feldolgozás példáján keresztül fogja szemléltetni – a termékötlettől kezdve a tényleges gyártáson és töltésen keresztül egészen a csomagolásig és a címkézésig, teljes körű automatizálást alkalmazva és hasznosítva a rendelkezésre álló adatokat. Speciális szoftvert (célszoftvert) használnak a termékek, berendezések és gyártósorok digitális ikreinek szimulálásához és optimalizálásához. A Siemens több különféle feldolgozó állomás alkalmazásával fogja szemléltetni a folyamat működését a pavilon látogatói számára. A vásárt megtekintők azt is megtapasztalhatják, hogyan jeleníthetők meg és értékelhetők ki a teljes gyártósor vagy egy adott feldolgozási elem fontosabb teljesítménymutatói (KPI-k) a MindSphere-ben, ebben a felhő alapú nyílt IoT (Dolgok Internete) operációs rendszerben levő speciális alkalmazások segítségével.