Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

1 alváz, 5 elektromos autó: megépíthető többféle autó ugyanarra a platformra!

Az okostelefonok mintájára szeretné forradalmasítani az elektromos autók piacát a U Power, aminek az a koncepciója, hogy csupán egyféle alváz- és akkumulátorcsomagot fejleszt ki, de arra rögtön öt különböző kategóriájú gépkocsit épít. A márka abból indul ki, hogy a mobiltelefonok legjava néhány gyártó alapalkatrészeitől függ: ha kijelző, akkor Samsung, ha szenzor, akkor Sony, míg ha chip, akkor Qualcomm, és ezzel kész is a váz, amiből minden márka a saját egyéniségét hozza ki, a külsőségek, néhány saját hardver és szoftver, valamint a felhasználói élmény finomhangolása által. Most képzeld el, hogy az EV-k pont ugyanilyen rugalmasan alakíthatók – pedig a szívük ugyanaz a platform!

A Yanko Design szerint a kínai startup rögtön az első pillanattól kezdve ötféle kocsit lesz képes gyártani, de azzal a csavarral, hogy mindegyik pontosan ugyanazt az alvázat kapja. Összehasonlítva: a Tesla úgy gördített le öt személyautótípust a gyártósorról, hogy 2003 óta létezik, és az első kocsi, egy roadster 2008-ban került sorozatgyártásba. Barátok közt is több mint tíz év kellett ahhoz, hogy ugyanannyi típussal álljanak elő, mint amennyivel a U Power kapásból indítani akar.

Ha igazuk van, akkor komoly konkurencia érkezik a piacra, hiszen az általuk gyártott UP Super Board alváz egyetlen univerzális eszközként jelenik meg és egyszerűsíti le a gyártási folyamatot. Ha jól sejtjük, akkor nem csak arról van szó, hogy ők maguk kész autókkal akarnak megjelenni a piacon, hiszen a fent írt mobilalkatrész-gyártókhoz hasonlóan számos EV típust és méretet támogató platformot hoznának létre, így a többi márka – kisebb változtatásokkal – építhetné tovább a maga járműveit. Kérdés, hogy ez mennyire kapós ötlet a bejáratott EV-gyárak számára, akik rendelkeznek a saját, műgonddal tervezett alvázaikkal, sőt, netán építettek hozzá néhány méregdrága akkumulátorüzemet is.

- Hirdetés -

 „Platform alapú, beépített szoftverrel és hardverrel rendelkező operációs rendszerként a UP Super Board lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy jobban összpontosítsanak a stílusra, a térre, valamint az intelligens felhasználói élményre és működésre” – vázolta a koncepciót Paul Li, a U Power alapító-vezérigazgatója.

A platform sokoldalúságát úgy demonstrálták, hogy bemutatták a UP Space Concept autókat is, olyan autók gyűjteményét, amelyek mindegyike a UP Super Board platformot használja. A szedán, az egyterű, a SUV, a pick-up és a furgon ugyanazon a UP Super Board platformon nyugszik, ugyanakkora tengelytávval rendelkezik és a kialakítás csak egészen apró módosításokat igényel az alvázon.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology