A motorkerékpár egyszerre lesz technikai és klasszikus iparművészeti remekmű, ígéri a japán gyártó, amely a projekt kedvéért összeállt a 3D nyomtatással foglalkozó OEM WASP-pal, adta hírül a 3D Printig Industry.
A kézi tervezésű motorkerékpár-gyártásban megszokott az agyagmodellezés, de a Honda most 3D nyomtatással egészíti ki a módszert. Ezzel egyszerre alkalmaz modern és tradicionális metódust, hogy rövidebb idő alatt piacra juttathassa legújabb járműveit. A sajátos kombinációval fejleszti a gyártási munkafolyamatokat, miközben megőrzi azokat a művészeti jegyeket, amelyek különlegessé tesznek egy kézzel modellezett motorkerékpárt.
Az ipari agyagból készülő fizikai dizájnnak megvannak a maga előnyei: például kellő alkotói szabadságot ad a formatervezőnek, hogy megcsillogtassa a tehetségét. Ellene szól ugyanakkor, hogy természetéből adódóan jelentősen lassabb minden teljesítményorientált technikánál.
Az agyagmodellezést és a tömeggyártást a Honda európai kutatás-fejlesztési részlege boronálta össze, úgy, hogy a kreatív folyamatok gyorsítására felkérte a WASP-ot. Az olasz cég Antonio Arcaduval, a Honda modellező koordinátorával egyeztetve létrehozta a motor egyik elemének agyagból készült prototípusát, amelyet a 3D nyomtatás után még kézzel át lehetett formázni, vagy ha tetszik: véglegesíteni.
Azt egyik cég sem hozta nyilvánosságra, hogy a forradalmi megoldással melyik alkatrészt modellezték, de egybehangzóan állították, hogy „komoly áttörést” értek el a motorkerékpár-tervezés területén. Ígérték, hogy továbbfejlesztik az újfajta megközelítést, és a következő néhány hónap során nyilvánosságra hozzák az elért eredményeket.
Gábor János, NEW technology