Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Volkswagen támogatja a megújuló forrásokból származó energia elterjedését

Új szélerőműpark Svédországban

2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, ezért szén-dioxid-kibocsátást csökkentő, átfogó „Way to Zero” programja messze túlmutat az autók elektromossá alakításán. A Volkswagen az első autógyártóként támogatja ipari méretekben is a megújuló forrásokból származó energia elterjedését és 2025-ig mintegy 40 millió euróval segíti az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését. A portfólió eddigi legnagyobb projektjéről most az észak-svédországi Skellefteåban működő wpd Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával állapodott meg a Volkswagen, az autógyártó részesedése a szélerőműparkban nagyjából 100 GWh – átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő – villamosenergiát állít majd elő. A Volkswagen ezzel immár Svédországban is eleget tesz az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségének. ID.-modelljei szén-dioxid-semleges gyártásán túl a Volkswagen most az elektromos modellek használati életszakaszában tesz újabb nagy lépést a járművek teljes életciklusa mentén mérleg szerint szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás felé.

Az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE stratégia keretében megvalósuló felgyorsításával és az ID.-család ehhez kapcsolódó bővítésével párhuzamosan a Volkswagen szél- és napelempark-beruházásokat is támogat, így növelve a megújuló forrásokból származó villamosenergia elérhető mennyiségét az elektromos hálózatban. A vállalat ezzel tovább javítja az ID.-sorozat klímalábnyomát, egyben megteremti elektromos modellkínálata szén-dioxid-semleges használati életszakaszának alapjait is.

„A Volkswagen visszafordíthatatlanul halad a ’Way to Zero’ mentén, s tevékenységünk középpontjában a szén-dioxid-mentesítés és a mobilitás hosszú távon fenntartható kialakítása áll. Az első autógyártóként támogatjuk nagy léptékben is a megújuló forrásokból származó energia térnyerését, ugyanis csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A svédországi szélerőmű-park mellett 2022 elején a mecklenburgi Tramm-Göthenben egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program mintegy 420 ezer napelem-moduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. 2025-ig további mintegy 20 zöldáram-projekt következik, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen mintegy 7 terawattóra további zöld villamosenergiát állítanak majd elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezheti.

A szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás meghatározó tényezője a következetesen 100 százalékban megújuló villamosenergiával végzett töltés, amivel – az Európai Unió normál elektromosáram-összetételéhez viszonyítva – már önmagában a teljes szén-dioxid-kibocsátás közel fele megelőzhető. A Volkswagen már ma is kínál ügyfeleinek zöld áramot az otthoni (Elli) és az útközbeni töltéshez (egyebek mellett IONITY). A megújuló forrásokból származó energia használatának elterjedését célzó beruházásaival azonban a márka immár tovább megy egy lépéssel és szélerőmű-, illetve napelemparkok fejlesztését támogatja a legtöbb elektromos Volkswagen értékesítése jellemezte európai régiókban.

„Projektdöntéseink során regionálisan gondolkodunk és cselekszünk. Célunk, hogy elsősorban ott ruházzunk be megújuló forrásból származó energiákba, ahol az elektromos Volkswagenek különösen népszerűek a vásárlók körében. Svédországi szerepvállalásunk tehát logikus lépés, portfóliónk eddigi legnagyobb zöldáram-projektjével pedig Svédországban is eleget tehetünk az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségünknek” – emelte ki Andreas Walingen, a Volkswagen stratégiai igazgatója.

20 százalékos piaci részesedésével, illetve 2021 január és november közötti 9300 darabos kiszállításával a Volkswagen vezető Svédországban az elektromos hajtásrendszerű autók piacán. Az ID.4 csúcsmodell már nyolc hónapja vezeti a modellrangsort, amelyből januártól november végéig több mint 6000 példányt szállítottak ki mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen a svéd vásárlóknak. Svédország így a Volkswagen elektromos offenzívája és ID.-családja sikerének kiváló példája Európában: a Volkswagen januártól október végéig mintegy 290 ezer elektromos járművét adta át vásárlóinak – azaz háromszor annyit, mint 2020 folyamán.

A „Way to Zero” az e-autók fenntartható előállítására és használatára összpontosít

Legkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig 40 százalékkal tervezi csökkenteni egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában (bázis: 2018). Egy átlagos Volkswagen így körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, és az e-mobilitás felfutásának felgyorsítása mellett a gyártást – a beszállítói láncolatokkal együtt – és az e-autók üzemeltetését is mérleg szerint klímasemlegessé kívánják tenni. Mindezt a régi e-autókból származó nagyfeszültségű akkumulátorok következetes újrahasznosítása egészíti ki.

A „Way to Zero” szén-dioxid-mentesítési program középpontjában az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE márkastratégia keretében megvalósuló felgyorsítása áll. A cél az új modellflotta teljeskörű elektromossá alakítása. A tervek szerint 2030-ra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek teszik ki, ami jóval több mint egymillió járműnek felel meg. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon.

Volkswagen

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology