Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az LG-nél készülhet el először a hatótávnövelő szupercella

A vállalat a 4680 típusú akkumulátorok gyártásában szeretné megelőzni a versenytársait, köztük elsősorban a CATL-t, a Samsungot, az SK-t, a Panasonicot és a Teslát. A gyakran „szupercella” néven emlegetett akkumulátor valódi áttörést jelentene az iparágban. Az elnevezése a méreteire utal: 46 milliméter átmérőjű és 80 milliméter hosszú, henger alakú cella, ami ötvenszeres energiasűrűséget és hatszoros teljesítményt ígér (legalábbis a hagyományos 2170 akkumulátorokhoz képest), miközben legalább 20 százalékkal növeli az elektromos járművek hatótávolságát – sorolja az előnyöket a The Korea Economic Daily.

Bár jelenleg a tasakos és prizmás akkumulátortípusok dominálnak az autógyártók körében, az olyan nagyvállalatok, mint a BMW, a GM vagy a Stellantis egyre inkább az 4680 hengeres cellák felé fordulnak. Az LG Energy Solution, az SK On és a Samsung SDI is keményen dolgozik az ipari méretű gyártása megvalósításán, de eddig egyikük sem érte el a kívánt célt. Az iparági szakértők szerint a legnagyobb kihívást a tömeggyártáshoz szükséges technológia jelenti.

Az LG vezetői jelenleg úgy vélik, náluk decemberben elindulhat a 4680 akkumulátor tömeggyártása. Ez ugyan négy hónappal későbbi időpont, mint eredetileg tervezték, de ha sikerrel járnak, az LG még ezzel a megkésett rajttal is az első vállalattá válna a világon, ami képessé vált az ipari mennyiségű előállításra. Az LG bejelentette továbbá, hogy az új akkumulátorokat a Teslának és más ügyfeleknek is szállítani fogja.

- Hirdetés -

Az iparági szakértők szerint a 4680 típusú akkumulátorok teljes elterjedése az elektromos járművekben akár egy évtizedig tarthat.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology