Barion Pixel

A Ferrarinak is kell az automatikusan, akár zónánként árnyékoló okosfólia

A polimer diszperziós folyadékkristály (PDLC) technológiát világvezető szinten fejlesztő és gyártó izraeli Gauzy terméke különböző mértékben képes árnyékolni az autó szélvédőjét és ablakait. Az okosfólia növeli a privátszférát, illetve egyedi árnyékolást és napvédelmet biztosít – amellett persze, hogy átlátszó kijelzők létrehozására is használható. Az előnyeit a Ferrari is alkalmazni fogja, olyan gyártók után, mint a Daimler vagy a GM.

Eyal Peso, a cég társalapító-vezérigazgatója az eeNews-nak elárulta, hogy okosfóliájukat már ma is széleskörűen alkalmazzák az autóiparban. Az elektromos járművek esetében különösen nagy előnyt biztosít, mivel csökkenthető vele a fűtés és a hűtés energiaigénye. A PDLC okosfólia a szélvédők, tetőablakok és oldalablakok átlátszóságát szabályozza, miközben jelentős napvédelmet biztosít. Éppen ezért alkalmazza egy ideje a Daimler, a McLaren és a General Motors. A cég egyik legújabb partnere a Ferrari, amely az első SUV-modelljének, a Purosangue-nak a tetőkialakításához használja fel az okosfóliát. A Gauzy hamarosan három további gyártóval is szerződést ír alá – erősítette meg Peso.

A Gauzy autógyártókkal együttműködve dolgozta ki az SPD (suspended particle device) technológiát, ami érzékelők segítségével automatikusan csökkenti a sofőrt potenciálisan elvakító napfényt. Az SPD-fóliák elektromosan szabályozhatók, így nincs szükség a beltérben hagyományos napellenzőkre. „Az autó szenzorokkal ismeri fel a vezető szempozícióját, és automatikusan árnyékolja a megfelelő üvegterületet” – mondta Peso.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Visszapillantó tükröket helyettesítő kamerát is gyártanak

Az okosfóliák mellett a cég okoskamerákat is fejleszt, amelyek London és New York egyes buszain például már helyettesítik is a hagyományos visszapillantó tükröket. Az új rendszer – amelyet az Ambarella chipjei támogatnak – csökkenti a járművek légellenállását, és képes vakfoltok kiküszöbölésére, ráadásul nemcsak új, hanem korábban üzembe helyezett járművekbe is beszerelhető.

„A tükör cseréje 40 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, miközben biztonságosabb vezetési környezetet teremt” – hangsúlyozta Peso.

A technológia világszerte elérhető, és a Gauzy rendszereivel már több mint 3200 busz közlekedik visszapillantó tükör nélkül. Azzal pedig, hogy a megoldás immár az Európai Unió és az Egyesült Államok szabványainak is teljes mértékben megfelel, további terjeszkedési lehetőségek nyíltak meg a cég számára.

Gábor János, NEW technology

⇓ HALLGASD TE IS A NEWtechtalk PODCASTOT!!! ⇓

Érdemes elolvasni
NEW technology