Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

HyFleet: a FlixMobility, a Freudenberg és a ZF építi Európa első zöld hidrogénhajtású távolsági buszát

A FlixMobility, a fenntartható és intermodális mobilitás vezető tech-mobilitási cége a Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems-szel és a ZF Friedrichshafen AG-vel partnerségben  részt  vesz  a  nemrég  megkezdett  „HyFleet“  kutatási  projektben. 

A  projekt konzorcium  a  közelmúltban  hivatalos  „UIA”  (Unverbindliche  Inaussichtstellung/nem  kötelező erejű szándéknyilatkozat) formájában a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium  részéről  is  megerősítést kapott.  Ez a  távolsági buszok számára  történő magas teljesítményű üzemanyag cella rendszer fejlesztésére fókuszál, a szén-dioxid mentes mobilitás életrehívása érdekében. A technológia kifejlesztése után a FlixMobility 2024-ig üzemanyagcella meghajtású buszokat fog távolsági útvonalakon tesztelni, majd bevezetni Európában, hogy így is új  sztenderdeket  állítson  fel.  Az  atmosfair  nevű  klímavédelmi  civil  szervezet  együttműködő partnerként vesz részt a projektben, amihez a jövőben egy európai buszgyártó is csatlakozni fog.

André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója: „Büszkék vagyunk arra, hogy  a  HyFleet  projekt  keretében  részt  vehetünk  az  első,  2024-re  elérhető  európai üzemanyagcellás  távolsági  busz  kifejlesztésében,  a  Freudenberggel  és  a  ZF-fel  közösen.  Az üzemanyagcella  technológia  része  a  zöld  mobilitási  forradalomnak  és  lehetőséget  nyújt  a buszgyártóknak,  hogy  alakítsák  a  fenntartható  mobilitás  jövőjét.  Ezzel  a  projekttel  tovább haladunk afelé, hogy emberek millióinak biztosítsunk fenntartható és megfizethető mobilitási lehetőséget.  Teljes  mértékben  összhangban  vagyunk  az  EU  és  Németország  szén-dioxid semlegességi célkitűzésével, és készen állunk rá, hogy ehhez mi is hozzátegyünk. Nagyszerű látni, hogy a német kormány elismeri, hogy a közlekedési szektor karbonmentesítésének fel kell gyorsulnia, és kész támogatni a közösségi közlekedést ezen az úton.“

- Hirdetés -

A  FlixMobility  modern flottájának és  magas kapacitásának köszönhetően a  távolsági buszos utazás  már  most  az  egyik  legkörnyezetbarátabb  közlekedési  lehetőség.  Az  ügyfelek kompenzálhatják az utazás során keletkező szén-dioxid kibocsátásukat is. Emellett a FlixMobility sikeresen  indított  el  biogáz  hajtású  buszokat  2021  júliusában,  e-buszokat  tesztelt Franciaországban és Németországban, illetve napelemmel felszerelt távolsági buszt is kipróbált. Most a vállalat még tovább szeretné fejleszteni a fenntartható mobilitást.

Üdvözlet a jövőben: A FlixBus az üzemanyagcella technológiára fókuszál 

Átlagosan minden 400 kilométeres távolsági buszos utazással utasonként 6,6 kilogramm szén-dioxid  spórolható  meg,  ha  az  autóról  távolsági  buszra  váltunk 1 .  Ugyanakkor,  a  gyakorlati megoldás a távolsági buszflották általános használata során történő karbonsemlegessé tételére még mindig hiányzik. Ez indokolja a FlixMobility, a Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems és a ZF Friedrichshafen AG közös fejlesztésű, forradalmi mobilitási megoldását.

Egy utas 26 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Egy München és Berlin közötti úton ez  megközelítőleg  15,6  kilogramm  szén-dioxidot  jelent.  Összehasonlítva  egy  repülővel,  ami nagyjából 143 kg szén-dioxidot 2  bocsát ki ugyanazon az úton, ez egy nagyon kis mennyiség. A FlixMobility  azt  várja,  hogy  a  tervezett,  zöld  hidrogénnel  hajtott  üzemanyagcellás  távolsági buszok a kibocsátás 100 százalékát megspórolják, így 0 gramm szén-dioxidot termelnek majd.

Bár a hidrogénhajtású buszok már elérhetők városi útvonalakon, a távolsági közlekedésben is alkalmazható  hidrogénbusz  megoldások  még  hiányoznak,  az  üzemeltetés  különösen  nagy igényei miatt. A FlixBus-ok évente körülbelül 200.000, naponta akár több mint 1000 kilométert tesznek  meg,  általában  rövid  megállókkal.  Attól  függően,  hogy  hány  buszvezető  van  egy útvonalon, a busznak a szabályozásokat követve 4,5 óránként pihenőt kell tartania, ez körülbelül 450  kilométert  jelent.  Emiatt  a  dízelhajtású  buszok  bármilyen  alternatívájának  képesnek  kell lennie arra, hogy legalább 500 kilométert megtegyen, mielőtt újra kell tölteni. A hidrogén remek lehetőségeket biztosít, mert képes ezt, vagy akár még ennél is nagyobb távolságot elérni, az újratöltés pedig hasonlóan gyors, mint a dízel buszok esetében. Így a jövőben a FlixBus flottában található dízel buszok lecserélhetők lesznek üzemanyagcellás buszokra.

A  HyFleet  projekt  első  fázisában  a  Freudenberg  egy  nagy  hatótávolságú  üzemanyagcella rendszert  fejleszt,  amit  aztán  egy  bemutató  buszon  tesztelnek  majd.  Claus  Möhlenkamp,  a Freudenberg Sealing Technologies ügyvezető igazgatója: „Szükségünk van távolsági útvonalakon alkalmazható  megoldásokra.  Üzemanyagcella  rendszerünk  épp  ilyen.  Partnereinkkel,  a  ZF Friedrichshafen  AG-vel  és  a  FlixBus-szal  együtt  tudományos  alapot  fejlesztünk  a  gyors  ipari előállításhoz, a technológia felskálázásához.“

Hidrogén: így hasznosul az univerzum leggyakoribb eleme

A hidrogén volatilis, színtelen és szagtalan. Két atomból álló gázmolekuláját magas nyomás alatt tárolják gondosan lezárt tartályokban vagy gázpalackokban. A hidrogén arra törekszik, hogy az oxigénhez csatlakozva vízzé alakuljon, eközben energia szabadul fel. Ez a hatás használható fel a üzemanyagcella folyamat során is, így az energia létrehozása és felhasználása klímasemleges. Annak érdekében, hogy teljesen kibocsátásmentes hidrogénbuszokat alkalmazzon, a FlixMobility úgy  tervezi,  hogy  csak  fenntartható  és  megújuló  módszerekkel  termelt  zöld  hidrogént  fog használni, így partnerséget köt majd infrastruktúra és energiaszolgáltatókkal is.

Flixbus

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology