Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Megtalálni a megfelelő munkatársat

Az utóbbi években egyre szembetűnőbbé vált a munkaerőhiány, egy-egy pozíció betöltéséhez szinte „lasszóval kellett fogni” a jelölteket. Az álláskeresők pedig dúskálhattak a kínálatban, és kedvükre válogathattak a jobbnál jobb ajánlatok közül. Pethő Anikóval, az Aarenson Consulting Személyzeti Tanácsadó Kft. szakmai vezetőjével arról beszélgetünk, milyen a jó munkahely, a jó vezető hogyan motivál, illetve kihagyhatatlan témát szolgáltat milyen a jó alkalmazott.

„Nem a munkahely vonzó, hanem a feladat”, mondják ma nagyon sokan, és én is úgy gondolom, hogy ennek valóban így kell lennie – magyarázza lelkesen Anikó, és hozzáteszi – Miért is gondoljuk ezt a modern munka világában? Hiszen sokan érzik úgy, hogy elég a brandet építeni, és az majd mágnesként vonzza a kollégákat. Azonban számos felmérés bizonyítja, hogy az alkalmazottak keresik a munkájuk értelmét, a hozzáadott értéket és az egyén erejét a feladatban.

Ahhoz, hogy felfedezzék magukat egy folyamatban, sokkal jobban kell hangsúlyozni és részletesebbé tenni, mit várnak el tőle az adott pozícióban, azaz milyenek lesznek a mindennapjai, és milyen eredményt érhet el a munkája által. Így biztosíthatjuk a szakmai jövőképét, fejlődését és a személyiségjegyeinek a kibontakozását, változását is – ami szintén nem elhanyagolandó szempont. Elérhet vezetői munkakört, de lehet belőle szakértő is, vagy maradhat csapattag, attól függően, mi a komfortos és a fontos számára. A döntéshez azonban jól kell ismerni belülről minden munkakört. A belépéskor a hirdetés és az interjú áll rendelkezésre, a karrier építésekor pedig a céges belső kommunikáció és a HR osztály segíthet ebben.

- Hirdetés -

A feladatok minősége nagyban függ az azt végző embertől is – hangsúlyozza a motiváció lényegét Anikó. Aki jobban bírja az önállóságot, azt ritkábban ellenőrizzük, aki kreatívabb, annak ne mondjuk el lépésről lépésre, mit csináljon, hagyjuk érvényesülni az intuícióit. A motiváció mindig egyéni: akkor érzi magát motiváltnak a dolgozó, ha hozzáadhat önmagából valamit a feladathoz; ez egészen biztosan lelkesíteni fogja, és azonosulni tud a feladattal, mert érzi, hogy a feladat megoldásához hozzájárultak az ő gondolatai is, viseli a keze nyomát. A motivációnak csak egy darabkája közösségi, nagyrészt inkább az egyes tagokra fókuszál. Minél inkább bevonódik valaki az adott munkafeladatba, annál eltökéltebb lesz, annál inkább magáénak érzi a munkát, annál inkább nyomon követi a folyamatot, és felelősséget vállal érte. Kulcskérdés tehát, hogy meddig van rá hatása.

A home office korunk divatos munkarendje, és előrevetíti, hogy a mikromenedzsment guruinak a kora leáldozik. Aki azért számított jó vezetőnek, mert éjjel-nappal számon kérte az embereit, azt az idő sajnos nem fogja igazolni – mutat rá Anikó. A stratégákra viszont annál inkább szükség lesz: azokra, akik bíznak a munkatársaikban, képesek tisztán kommunikálni velük, akik hitelesek, akin érzi a csapat, hogy értük van. Egy igazán jó vezető előrelátó, kíváncsi másokra, de ad is magából. Az elzárkózó vezetők, az irodai asztaluk mögött ülő mágusok és a diktatórikus szemlélet ideje hamarosan lejár.

Ha az alkalmazottakról beszélünk, az ő legfontosabb elvárt tulajdonságuk a rugalmasság lesz. Úgy gondolom, ez a jövőben nagymértékben fel fog értékelődni – ismerteti prognózisát Anikó. „Mindemellett fontos lesz az önkontroll az önismeret (például hogy tudja magáról, mennyit bír), hogy érdeklődő legyen, szükség esetén kérdezzen, vezető pozícióban pedig jól gondolja meg, hogy kit von be a munkába, és hogyan. Folyamatosan fejleszti a képességeit, mind a munkája során, mind pedig akkor, ha a vezetője kéri erre, vagy a HR egy tanfolyam elvégzését tartja szükségesnek. E rengeteg fontos tulajdonság mellett meg kell még említeni a proaktivitást is.

Hivatásom szerint szellemi munkaerő fejvadászatával foglalkozom.  Ennek során látom, milyen személyiségek aratnak osztatlan sikert az interjúkon. Persze az adott cégtől és annak kultúrájától függ, hogy melyek a fő elvárások, de akinek van múltja, jelene és jövője a szakmájában, és azt képes jól prezentálni, az mindig megkülönböztetett figyelmet fog élvezni.

Némethi Botond, NEW technology magazin


- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology