Óránként 18-20 ezer forintot lehet keresni humanoid robot betanításával
Ennyit kapnak a Tesla amerikai laboratóriumában azok az emberek, akik hajlandóak foglalkozni az Optimus humanoid robotjának képzésével. A vállalat szerint különleges és izgalmas lehetőségről van szó, hiszen elég egyedi munka az, hogy a dolgozók mozgásrögzítő öltözetet viselve ismételnek olyan mozdulatsorokat, amelyeket a robotoknak később önállóan kell majd végrehajtani.
A „Data Collection Operator” pozíció nemrég jelent meg a Tesla álláshirdetései között. A munkakör napi hét óránál is hosszabb gyaloglást igényel, miközben 13-14 kilogrammos terheket is cipelni kell. A munkavállalóknak tolerálniuk kell VR headset hosszú ideig tartó viselését is, hiszen ugyanazt kell látniuk a mozgásrögzítés során, amit a robot is látni fog, amikor élesben dolgozik egy raktárban vagy gyárban.
Az álláshirdetés külön megemlíti, hogy a jelentkezőknek 170-180 centiméteres magassággal kell rendelkezniük, ami nyilván összhangban van az Optimus várható, 173 centiméteres magasságával. A pozíciót a kaliforniai Palo Altóban, személyesen kell betölteni, és a könnyű, de huzamosabb ideig zajló fizikai munkavégzésen túl olyan feladatokat foglal magában, mint az összegyűjtött adatok feltöltése, jelentések készítése vagy felmerülő problémák megoldása.
Miért van szükség erre humanoid robot képzéséhez?
Szakértők szerint a Tesla valószínűleg hatalmas mennyiségű adatot kíván összegyűjteni az új pozícióba felvett emberek segítségével. Animesh Garg, az Nvidia Research vezető kutatója és a Georgiai Műszaki Egyetem robotikai professzora szerint „az Optimus robotok valószínűleg egyedi építésűek, és mindegyik folyamatosan változik, ahogy a Tesla finomítja és fejleszti a technológiát”. A Business Insidernek nyilatkozva hozzátette: az adatgyűjtés költsége akár félmilliárd dollárra is rúghat, és még ezután is kérdéses az, hogy tényleg sikeres-e a tréning.
Jonathan Aitken, a Sheffieldi Egyetem robotikai szakértője úgy véli, hogy bár a mozgásrögzítő öltözetek és a távvezérlés használata robotok betanítására nem új koncepció, a Tesla az elsők között alkalmazza ezt a módszert ilyen nagy léptékben és széleskörű feladatok kapcsán.
Gábor János, NEW technology