Történelmi kibocsátási szabványokat irányzott elő az autóiparnak az USA
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) nagy horderejű nemzeti szabványokat jelentett be a személygépkocsikra, valamint a könnyű és közepes tehergépjárművekre vonatkozóan. A változtatás a 2027-2032-es, illetve az azt követő évekre vonatkozik, azzal a végcéllal, hogy összességében több mint hétmilliárd tonna szén-dioxid-kibocsátást lehessen elkerülni, és évente közel 100 milliárd dollár éves nettó haszon keletkezzen a társadalom számára. Ez az összeg a levegő minőségének javulásából eredő 13 milliárd dolláros éves közegészségügyi haszonból, a 62 milliárd dolláros éves üzemanyag-megtakarításból, illetve a járművezetők karbantartási és javítási költségeinek csökkenéséből tevődik össze – fejtegeti az ESG News.
A végleges szabványok a javasolt szabályban felvázolt jelentős szennyezéscsökkentést eredményezik, miközben felgyorsítják a tisztább járműtechnológiák bevezetését. Az EPA előrejelzései szerint a végleges előírások hatására nőni fog az amerikai autógyártásban foglalkoztatottak száma, ami összhangban van a Biden-Harris-kormányzat egyik kötelezettségvállalásával: azzal, hogy jól fizető, szakszervezeti munkahelyeket hozzanak létre a tiszta járművek jövőjének megteremtése érdekében. A történelminek nevezett szabványok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az USA világelső legyen a tiszta technológiák kínálatában, ami az amerikai globális versenyképesség és a hazai foglalkoztatás szempontjából is előnyös.
Ezek a szabványok nagyobb biztonságot nyújtanak az autóipar számára, katalizálják a magánberuházásokat, jól fizető szakszervezeti munkahelyeket teremtenek, illetve élénkítik és erősítik az amerikai autóipart. Az új szabványok a következő évtizedben tartós növekedési pályájára állíthatják az amerikai autóipart, miközben csökkentik a fogyasztók költségeit. A becslések szerint minden egyes EV vagy hibrid tulajdonosa hatezer dollárt (kb. 2,2 millió forintot) foghat a járműve élettartama alatt, csupán a karbantartási és üzemanyagköltségek csökkenésével.
Gábor János, NEW technology