Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Új autonóm nehézáru-szállító járművet villantott az Aurrigo

Az angliai (de amerikai, szingapúri, kanadai telephelyekkel is rendelkező) Aurrigo International továbbfejlesztette autonóm logisztikai megoldásait, és megalkotta belőlük az Auto-Cargo nevű, teljesen elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes járművet, amely egyszerre és összesen 16,5 tonna rakomány szállítására-vontatására alkalmas.

Az Auto-Cargót április elején mutatták be, a gyártó Coventryben található központjában. David Keene, az Aurrigo plc vezérigazgatója a rendezvényen közölte: „a UPS-szel együttműködve tervezett és kifejlesztett autonóm jármű képes egy szabványos raklap vagy két légi szállításban használt konténer szállítására, 4,5 tonna teherbírással. Emellett viszont lehetőséget ad egy további, 12 tonna kapacitású utánfutó vontatására is.”

Az eszköz két darab 18,4 kW teljesítményű elektromos motorral, illetve összkerekes kormányzással rendelkezik. Az Aurrigo által hozzá fejlesztett szoftveralgoritmus lehetővé teszi az Auto-Cargo számára, hogy szélsőséges időjárási körülmények között is működjön, akár 50 milliméter/óra intenzitású esőben is.

- Hirdetés -

A jármű legnagyobb sebessége 25 km/h, és egyetlen töltéssel akár nyolc órán keresztül is üzemelhet.

Az Auto-Cargo a 2021-ben bemutatott Auto-DollyTugra (ADT) épül, amely egy reptéri poggyász- és áruszállító rendszer. Az ADT önállóan képes feladatok között navigálni, automatikusan vesz fel és tesz le rakományt egy motoros-görgős platform segítségével, de mindezen kívül oldalazva is tud mozogni, hogy megkönnyítse a dokkolás és a párhuzamos parkolás folyamatát.

Simon Brewerton, az Aurrigo műszaki igazgatója hangsúlyozta, hogy az Auto-Cargo „négykerék-meghajtással és négykerék-kormányzással rendelkezik, ami komoly előrelépést jelent a teljesítmény, a tapadás és a teherbírás szempontjából”. Hozzátette: a fő vezérlőrendszerek, az elektronikus kormányzás és az összes olyan alkatrész, amely a járművet autonóm, de manuálisan is vezethető robottá teszi, az Aurrigo korábbi fejlesztésein alapul, ám a jármű nagyobb mérete miatt ezeket a rendszereket újra kellett kalibrálni.

A vállalat első Auto-Cargója a Nottingham és Derby között található East Midlands nemzetközi repülőtérre kerül, ahol a UPS nehéz rakományait fogja mozgatni a repülők és a raktárak között.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology