Kezdőlap Innováció VIDDO DONATE: ahol a jótékonykodásé a főszerep

VIDDO DONATE: ahol a jótékonykodásé a főszerep

Charity közösségi média adományozóknak és rászorultaknak

Digitális korunk elvárásainak megfelelő, innovatív megoldást kínál adományozásra és jótékonysági támogatások befogadására a VIDDO. A videóplatformot az elmúlt hetekben úgy fejlesztették tovább, hogy megoldást nyújtson a támogatást kereső alapítványok, egyesületek és projektek, illetve az adományozók valamint az adománygyűjtő fundraiserek – tipikusan sztárok, hírességek, befolyásos személyiségek vagy média – együttműködéséhez.

A VIDDO nemcsak az adományozás pénzügyi lebonyolítására alkalmas, de hosszú távú kapocsként, kommunikációs eszközként, közösségi platformként is működik az adományozók és a rászorulók között.

„A közösségi média ma már alapvető része életünknek. A meglévő számtalan csatorna között azonban egyet sem látunk, amely intézményesen felkarolta volt a társadalmi felelősségvállalás ügyét. A VIDDO jövőjét abban látom, hogy digitális jótékonysági platform, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) gondolatához kapcsolódó közösségi médium legyen, amelyen láthatóvá válik az adományozás gyakorisága, mértéke. Ezzel követendő példát lehet mutatni másoknak” – fogalmaz Tamás László, a VIDDO alapítója és operatív vezetője.

Az innovatív magyar ötlet alapján létrehozott VIDDO platform folyamatos kapcsolatot biztosít az adományozó és a támogatott szervezet között. Ha például egy alapítvány egy videóban összefoglalja céljait és azt feltölti a platformra, az adományozók a videó megnézésével támogathatják az ügyet. Ha a donorok megosztják a tartalmat saját felületeiken, másokat is bevonhatnak a jótékonyságba, maguk pedig „fundraiser”-ré, adománygyűjtővé válnak.

A tartalmak tulajdonosai a gyűjtött összegeket pedig készpénzben kivehetik a rendszerből,

 „Kezdettől fogva tudtuk, hogy a VIDDO-n keresztül érzelmi kapcsolatot lehet létesíteni a tartalmak ’fogyasztói’ felé. Ez az emocionális kapcsolat a videó készítője és megnézője között alapulhat egy közös, fontos ügyön: egy kutyamenhely fenntartásán, beteg gyermekek megsegítésén, de akár egy startup ötlet vagy egy tehetség támogatásán is – a VIDDO-n ott a helye mindenkinek, aki ’rászoruló’. Mottónk: VIDDO=Video Donate. Egy jó videón keresztül az emberek sok mindenbe beleszeretnek, és szívesen fizetnek a videó megnézésén keresztül, miközben egyfajta ’élményt’ is kaptak, amellett, hogy úgy érezhetik, adtak valamit egy jó ügyért”

– tette hozzá Tamás László.

A rendszer fontos elemét képezik a fundraiserek (VIDDO nagykövetek) akik kapcsolatrendszerükön, személyes hálózatukon keresztül tudnak sok embert egy jó ügy mellé állítani. Megosztásokkal, saját oldalaikon, közösségi médiacsatornáikon folyamatosan gyűjthetnek célok, szervezetek érdekében, és az adományok a VIDDO-n keresztül közvetlenül a választott szervezethez kerül.

Az igények nyomán a VIDDO felülete az elmúlt hetekben átalakult. A fejlesztésnek köszönhetően ma már lehetőség van arra, hogy egy-egy szervezetet ne csak a videó „árával”, hanem annál nagyobb mértékben támogassunk. Ehhez csupán a videók alatti „Donate” gombok valamelyikét kell megnyomni.

„Mindenkit várunk a VIDDO-n, mindenkinek helye van itt, legyen rászorulókat támogató szervezet, alapítvány, kibontakozást kereső tehetség, anyagi nehézségekkel küzdő sportoló vagy paralimpikon, illetve a másik oldalon egy fontos ügyet támogató adományozó vagy széles körű kapcsolatrendszerrel rendelkező fundraiser. Sok partnerünk úgy fogalmazta ezt meg: ’Végre! Erre vártunk. Ez egy kizárólag jó ügyeket szolgáló közösségi média’ – mondja Tamás László.

VIDDO