A Hankook növelte árbevételét és üzemi eredményét a második negyedévben
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó 2317,8 milliárd KRW (~1570.4 millió EUR) árbevételt és 420 milliárd KRW (~284,5 millió EUR) üzemi eredményt generált 2024 második negyedévében. Ez 2,4 százalékos növekedést jelent tavaly óta, míg az üzemi eredmény 69,2 százalékkal nőtt.
A jelenlegi magas infláció és megnövekedett kamatábak ellenére, amelyek letörték a vásárlók kedvét a teljes világgazdaságban, a Hankooknak sikerült növekedési pályán maradnia. Ennek titka egy sor olyan intézkedés, amely a prémium márkastratégián alapul. Ilyen például a kutatás-fejlesztésbe történő befektetés, a kifejezetten az elektromos járművekhez készült gumiabroncsok piacán betöltött vezető szerep, valamint szoros partneri kapcsolatok kialakítása és ápolása a vezető autógyártókkal Hyunbum Cho, a Hankook & Company vállalatcsoport elnökének vezetése alatt. Emellett régióspecifikus stratégiájának köszönhetően – melynek alapja a kiterjedt kereskedelmi csatornák és a továbbfejlesztett értékesítési infrastruktúra – a Hankook optimálisan ki tudta használni technológiai szakértelmét, és így versenyképesen pozícionálta prémium termékeit.
A második negyedévben a 18 colos vagy annál nagyobb gumiabroncsok a teljes személygépjármű- és könnyű haszongépjármű-gumiabroncs árbevétel 46,3 százalékát tették ki. Ez 2,8 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. Kínában a nagyméretű személyautó-gumiabroncsok az árbevétel 63 százalékát tették ki, ami az összes régió közül a legmagasabb. Dél-Koreában ez az arány 55,3 százalék volt, ezt követi Észak-Amerika 54,6, és Európa 37,8 százalékkal.
Világelső gumiabroncs-technológiájával a Hankook megfelel a prémium és vezető autómárkák teljesítmény- és minőségstandardjainak. A vállalat folyamatosan bővíti partnerkapcsolatait eredeti felszerelés gumiabroncs beszállítóként, és olyan ismert gyártókkal működik együtt, mint az Audi, a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche, vagy a ezek nagyteljesítményű divíziói, mint az Audi Sport, a BMW M és a Mercedes-AMG. A Hankook emellett olyan vezető elektromosjármű-gyártókat lát el gumiabroncsokkal, mint a Tesla és a BYD. Jelenleg a vállalat közel 50 globális autógyártó mintegy 280 modelljéhez szállít első szerelésű abroncsokat.
A kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett abroncsok terén a Hankook továbbra is figyelemre méltó eredményeket ér el. Mióta 2022-ben bemutatta az iON gumiabroncsokat, világ első, kifejezetten EV-hez készült teljes termékcsaládját, a vállalat tovább bővítette portfólióját, és immár 236 specifikációt kínál 16 és 22 col közötti méretekben. A vállalat továbbá folyamatosan bővíti első szerelésű beszállításait a különféle EV modellek számára, mint a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT és Q4 e-tron, a BMW i4, a Volkswagen ID.4, a Hyundai Ioniq 6, a Kia EV3 és EV9, a Tesla Model Y és Model 3, valamint a BYD Song Max és Yuan.
A vállalat emellett fokozza globális marketingtevényekségét, hogy megerősítse prémium márkapozícióját. A Hankook a kizárólagos beszállítója és hivatalos partnere az ABB FIA Formula E világbajnokságnak, a világ elsőszámú elektromos autóversenyének, valamint a Lamborghini Super Trofeo versenysorozatnak, amelyet az olasz szuperautó márka, a Lamborghini Squadra Corse rendez. A cég emellett olyan világszerte ismert kupasorozat partnere, mint például az UEFA Európa Liga.