Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Egyszerre önvezető kamion és vonat: világelső megoldás a közútról vasútra váltó teherautó

Két amerikai vállalat indít közös pilotprojektet Kaliforniában, ahol tesztelni kezdik a világ első autonóm, közútról vasútra váltó – ezáltal többféle szállítási útvonalakat is használni képes – teherjárművét. A program célja, hogy egyesítse a fejlett automatizálást a helyi közösségi célokkal.

A fenntartható közúti és vasúti mobilitásra szakosodott Glīd, illetve a hagyományos teherszállító vasúti megoldásokat kínáló Mendocino Railway új típusú, autonóm és hibrid teherfuvarozási modell kidolgozásán fáradozik. A projekt során előbbi vállalat új generációs, közútról vasútra váltó járműveit, a hibrid meghajtású Glider M-et és annak autonóm változatát, az AR2RV-t vonják be aktív teherszállítási műveletekbe.

A járművek a California Western Railroad vonalán fognak közlekedni, Willits és Fort Bragg között. A 64 kilométer hosszú vasúti szakasznak több mint százéves történelme van, egyrészt lenyűgöző vörösfenyőerdei, másrészt Kalifornia fakitermelési és teherszállítási múltjában betöltött szerepe miatt. A vonalat 1885-ben hozták létre, és az 1920-as években kapta a „Skunk Train” („Borz Vonat”) becenevet a benzinmotoros kocsik bűze okán, hiszen a szerelvény szagát már az előtt érezték a peronon váró utasok, hogy a vonat feltűnt volna a szemük előtt.

- Hirdetés -

A projekt célja az okosabb és tisztább logisztikai megoldások biztosítása a vidéki és alulreprezentált térségek számára – a környezeti terhelés csökkentésével, az elérhetőség javításával és a gazdasági lehetőségek növelésével.

„Együtt új célt adunk ennek az útvonalnak, tiszta, intelligens teherszállítási megoldást vetünk be, amely országos mintát adhat a rövid vasúti szakaszok innovációjára és a vidéki gazdaság fejlesztésére” – osztotta meg közleményben Kevin Damoa, a Glīd Technologies vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A tesztprojekt nagy hangsúlyt fektet a helyi szaktudás fejlesztésére, a közösség bevonására, valamint az állami és magánszféra közötti partnerségek építésére, hogy az automatizáció előnyei elérjék az útvonal mentén élő és dolgozó embereket.

A Glīd és a Mendocino Railway együttműködése egy olyan időszakban születik, amikor a fenntartható infrastruktúra országos figyelmet kap az Egyesült Államokban. A zöldebb ellátási láncok felé haladva a projekt mintául szolgálhat más rövid vasúti szakaszok számára is, amelyek a modernizálás mellett megőrizhetik történelmi jellegüket és elérhetőségüket.

Ha pedig a teszt sikeres lesz, akkor új korszak kezdődhet a szén-dioxid-mentesített, decentralizált teherszállításban, különösen azokban a térségekben, ahol a hagyományos teherfuvarozás drága, lassú vagy nem fenntartható.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology