Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A pandémia legnehezebb időszakában is 115 százalékos teljesítmény

A HAHN+KOLB Hungária Kft. húsz éve biztosít különböző megoldásokat a magyar piacon. Cikksorozatunk első részében a cég hazai történetét mutattuk be. A második részben a vállalat jelenéről és jövőjéről beszélgettünk Németh Zoltánnal, a HAHN+KOLB Hungária Kft. ügyvezető igazgatójával.

Minőségi segítség nyújtása

A partnereinknek különböző eszközökre van szüksége ahhoz, hogy megfelelően el tudják végezni a munkájukat. Egy konkrét feladathoz kell segítséget nyújtanunk, ezért nemcsak a kiváló minőségre van nagy szükség, hanem tanácsadásra is. Azaz a szakértő munkatársaink megosztják tapasztalataikat és ismereteiket, hogy az alkalmazott technológiához milyen eszköz szükséges. A tanácsadás éppen ezért kiemelkedő terület a portfóliónkban.

A jelenben a hibrid megoldás a nyerő

A két véglet ismert: a vállalatok csak a hagyományos módon működnek vagy kizárólag digitálisan. Mi a kettő közötti, hibrid megoldást nyújtunk. A fejlődés egyértelműen abba az irányba mutat, hogy elektronikus katalógusok és vállalatirányítási rendszerek össze legyenek kötve egymással. A logisztika, a gyártástechnológia mellett az IT oldal is megkerülhetetlen. A webshopunkon keresztül jogosultsági rendszerek állíthatók be, ahol csak ki kell választani cikkszám szerint, hogy pontosan mire van szükség, majd a vállalat különböző osztályain átfut az igény, aminek a vége a beszerzés. Ez a módszer sokkal gyorsabb ügymenetet tesz lehetővé, több ideje szabadul fel az adott munkatársaknak, akik így mással tudnak foglalkozni.

Széles választék minőségi termékekben

Amellett, hogy a digitális felületünket folyamatosan fejlesztjük, és naprakészek vagyunk e téren, bőséges a kínálatunk katalógustermékekből is. Nemcsak a saját márkáinkat árusítjuk, hanem különböző alternatívákat is. Minőségben a felső-közép kategória és a prémium, amit értékesítünk. Egy termelő cég számára nagyon fontos az, hogy ne álljon le, folyamatosan menjen a munka. Ehhez pedig nagyban hozzájárul a német raktárunk – a készlet értéke meghaladja a 7-8 milliárd forintot, amelyből mi 3 milliárd forgalmat teljesítettünk. A komoly logisztikai háttérnek köszönhetően biztos háttérrel kínáljuk a termékeinket.

Fontos a digitális háttér

A magyar piacon egyedülálló módon teljesítünk a digitális katalógus terén is. 2013-ban döntött úgy a német vezetőség, hogy az akkor 60-65 ezer cikket tartalmazó termékkatalógusunkat digitalizáljuk. Ennek eredményeként az adatbázisból tud dolgozni a marketingosztályunk, az SAP rendszer, illetve a katalógusunk is elérhető, és ebben minden megtalálható egy helyen. Az ilyen és ehhez hasonló rendszerek felépítése nemcsak anyagi, hanem szellemi tőkén is múlik. A mi vállalatunk 120 éves múlttal rendelkezik, s tudjuk, mivel foglalkoztunk eddig, valamint, hogy mit szeretnénk a jövőben megvalósítani. A digitalizáció a mi szemszögünkből nézve teljes mértékben jól alakul, és megfelelő ütemben fejlesztjük mi is a platformunkat. Egy példán keresztül szemléltetve: ha a jogosultsággal rendelkező személy megrendeli a termékünket, akkor másodpercek alatt a raktárunkban már csomagolási igényként jelenik meg, a standardjainknak megfelelően akár három óra múlva felveheti a futár, és viheti a terméket. A gyors kiszolgálás az ellátás biztonságát támasztja alá.

Magyarországon a digitálisan értékesített termékek az egésznek még csak mintegy 35 százalékát teszi ki. A jövőben viszont ez az arány jóval magasabbá fog válni. Érdemes megfigyelni a német anyacégünk statisztikáját e területen, hiszen ott 50 százalék fölött van a digitális értékesítés aránya.

Viszont árnyalja ezt a tendenciát az a tény, hogy még számos ügyfelünk a hagyományos csatornákon vásárolja meg termékeinket. Szélsőséges esetben a katalógusunk lemásolt lapján karikázzák be a kívánt eszközt, csatolják a megrendelőlapot, és faxon küldik el nekünk. Az az alapvetésünk, hogy minden eshetőségre fel kell készülni, és az ügyfeleinket minden téren maximálisan ki kell szolgálni.

A teljesítmény kimaxolva még a pandémiában is

A legtöbb termékünk eladási rátáját jelentősen befolyásolták a gyártók leállásai. Azt figyeltük meg, hogy először Nyugat-Magyarországon zártak be az üzemek, majd lassan átgyűrűzött a keleti gyárakra is.  A termékeink jelentős hányadára drasztikusan lecsökkent a kereslet, nagyjából 50-60 százalékra; ennél lehetett volna nagyobb is ez a szám, ha a munkatársaink másként állnak a dologhoz. Intenzív kapcsolattartással, folyamatos foglalkoztatással, belső fejlesztésekkel, ajánlatok követésével és persze a beszámolásokkal sikerült megtartanunk a lendületünk jelentős részét.

A pandémiás időszakban aratott sikerünk legfőképpen a tudatos munkának köszönhető. Amit megfigyeltünk, hogy a maszk és a fertőtlenítőszerek használata rendkívül elterjedt lett, beépült a cégek mindennapjaiba. A munkavédelmi részlegünk éppen ezért kezdett európai forrásokat keresni – hiszen például Kínából nem jött semmi. Az elsődleges célunk az volt, hogy azoknál a törzspartnereinknél, akiknél konszignációnk van eszközkiadó automaták tekintetében, ők képezik a prioritást – itt overáloktól kezdve a kesztyűkön keresztül egészen a maszkokig töltöttük fel a palettánkat.

A siker kulcsát továbbá a már említett nagy kapacitású német raktárkészlet biztosította. Nem kellett távol-keleti konténerekre várakoznunk, hanem folyamatosan biztosítani tudtuk a szükséges szerszámokat és egyéb, a gyártáshoz szükséges kellékeket. Ez és az előbb említettek járultak hozzá ahhoz, hogy a pandémia által leginkább sújtott hónapban 115 százalékra hoztuk a tervet.

A következő húsz évben is a profizmus a cél

Egyrészt az egyenletes technológiai fejlődést látom a következő periódusban. Másrészt pedig abban rejlik óriási lehetőség, hogy számos területen gyártó céget szolgálunk ki – gyakorlatilag minden területen jelen vagyunk –, és bevonjuk azokat a profi partnereket, akik az adott ágazatban a legjobbak. Amellett, hogy különböző termékeket értékesítünk, gyakran együtt dolgozunk a partnereinkkel. Ezek az együttműködések a jövőnk záloga. Fontosak számunkra az emberi, bizalmi és értéken alapuló kapcsolatok, ezek legyenek meg a beszállítóink irányába és a partnereink felé is. A vízióm, hogy a következő húsz évben továbbra is stabil csapattal dolgozunk együtt a HAHN+KOLB-nál, valamint minden együttműködő partnerünkkel gyümölcsöző kapcsolatot ápolunk. Ezt az elképzelést foglalja össze a szlogenünk: Let’s work together!

Némethi Botond, NEW technology

 

 

 

 

Az interjúból podcast is készült, amelyet a NEWtechtalk biztosított számunkra! Hallgasd meg Te is és kövess minket!

Érdemes elolvasni
NEW technology