Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A víz, mint energiaforrás

A BMW Group helyben előállított zöldenergia felhasználásával gyártja elektromos autóit

- Hirdetés -

A vállalatcsoport dingolfingi és müncheni létesítményei az Isar és a Lech folyók vízenergiáját hasznosítja a BMW iX és a BMW i4 modellek sorozatgyártásakor.

A BMW Group dingolfingi és müncheni üzemeiben teljes egészében helyben előállított vízenergia felhasználásával készülnek majd a tisztán elektromos meghajtású BMW iX (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: < 21 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; a teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) és BMW i4 modellek. A bajor prémiumgyártó aláírta az erről szóló megállapodásokat a Stadtwerke München és az RWE Supply & Trading vállalatokkal, akik így hosszú távon biztosítják az Isar és a Lech folyókból kinyert színtiszta vízenergiát a két modell sorozatgyártásához. „Átfogó képünk van a fenntarthatóságról, így ahelyett, hogy csupán minimalizálnánk a modelljeink használata során felmerülő emissziót, azon dolgozunk, hogy sorozatgyártási folyamataink károsanyag-kibocsátását is jelentős mértékben csökkentsük” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group ma már összes gyártási létesítményét teljes egészében zöldenergia felhasználásával üzemelteti. „Az újdonság az, hogy a jövőben minden gyárunkat helyben előállított, közvetlenül beszerzett, megújuló energiaforrásokkal működtetjük majd” – tette hozzá Milan Nedeljković. A BMW iX sorozatgyártásához szükséges zöldenergiát az Isar folyó Moosburg és Landshut közötti szakaszán, a BMW i4 tömegtermeléséhez szükséges erőforrást pedig a Lech folyó Gersthofen és Rain közötti szakaszán nyerik ki a partner vállalatok. A Stadtwerke München és az RWE Supply & Trading által továbbított zöldenergiát a BMW Group az elektromos autók számos egyéb alkatrészének előállításához is felhasználja majd Landshutban, Dingolfingban és Berlinben.

„Közvetlen beszállítói szerződéseinkkel még tovább fokozzuk a sorozatgyártási folyamatokhoz szükséges zöldenergia hatékonyságát” – nyomatékosította a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. Az újabb és újabb ilyen szerződések mellett ugyanakkor a bajor prémiumgyártó a saját maga által előállított, megújuló és szénmentes energiaforrások felhasználási arányának növelésére is törekszik. 2013 óta például a BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km (NEDC) és 15,3 – 16,3 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) sorozatgyártáshoz szükséges energia 100 százalékát négy szélerőmű állítja elő Lipcsében. Másik kiváló példa erre a vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának legújabb, Mexikóban működő üzeme, ahol a tömegtermeléshez szükséges energia nagy részét napelemek segítségével állítják elő.

A BMW Group hosszú távra fogalmazta meg energiahatékonysági céljait. 2006 és 2019 között a müncheni központú vállalatcsoport több mint 70 százalékkal csökkentette nemzetközi gyártási hálózata egy legyártott autóra vetített emissziós értékét, amelyet a jövőben még tovább redukál. „2030-ra további 80 százalékkal kívánjuk csökkenteni károsanyag-kibocsátásunkat, amellyel a 2006-os érték kevesebb, mint 10 százalékát érjük el” – mondta Milan Nedeljković.

A BMW Group e téren is rendkívül erős alapra építkezik, hiszen az elmúlt évtizedek során időről időre magasabb fenntarthatósági mércét állított fel. A károsanyag-kibocsátás átfogó csökkentését célzó vállalati stratégia középpontjában továbbra is a folyamatos fejlődés és az egyre nagyobb energiahatékonyság áll.

Azon túl, hogy a sorozatgyártási folyamataihoz szükséges energia 100 százalékát közvetlenül beszerzett zöldenergiából fedezi, a BMW Group 2020-tól az egyre átfogóbb energiahatékonysági megoldásokba is módszeresen befektet – részben a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásával. Az intelligens adatelemzés minden korábbinál hatékonyabbá tette a tömegtermelést, például a gyártósorokon működő berendezések ütemezett, tervezhető karbantartási metódusával és a leselejtezett alkatrészek minimalizálásával. A drasztikusan csökkentett emissziós értékek mellett a BMW Group a jövőben is azon dolgozik, hogy tovább redukálja nemzetközi gyártási hálózata károsanyag-kibocsátását.

BMW Group

Érdemes elolvasni
NEW technology