Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Bezárja történelmi gyárát a Stellantis: több mint 1000 munkahely került veszélybe

A Stellantis autógyártó bejelentette, hogy bezárja a lutoni üzemét, ahol a kezdetek óta, vagyis közel 120 éve gyártanak gépjárműveket. A döntés 1100 dolgozót érinthet – bár a vállalat szerint egy részük átkerülhet a Cheshire-ben található gyárba, amelyet 50 millió font (kb. 25 milliárd forint) értékű beruházással fejlesztenek a szerkezetátalakítás részeként.

A Stellantis közlése szerint a lutoni gyár bezárása szorosan összefügg az Egyesült Királyság „ZEV Mandate” nevű szabályozásával, ami arra kötelezi az autógyártókat, hogy évente bizonyos arányban értékesítsenek zéró károsanyag-kibocsátású járműveket (ZEV). A Brit Autógyártók és Kereskedők Szövetsége (SMMT) ezzel egy időben arra figyelmeztetett, hogy a ZEV Mandate idén hatmilliárd fontos (közel 3000 milliárd forintos) költséget jelenthet az autóipar számára a célok eléréséhez szükséges kedvezmények és jóváírások miatt.

A gyárbezárás mindazonáltal elég meglepő – mutat rá a The Engineer, jelezve, hogy a Stellantis 2024 februárjában még azt állította, hogy a lutoni üzemben beindul a közepes méretű elektromos kisteherautók gyártása, ami biztosítja majd a legősibb autógyárak egyikének jövőjét. Nem így lett: az elektromos járművek értékesítésének globális lassulása és a költségoptimalizálás szükségessége végül a lutoni műveletek Ellesmere Portba történő áthelyezését eredményezte.

- Hirdetés -

Utóbbi gyár 2021 óta a Stellantis elektromos könnyű haszongépjármű-gyártásának zászlóshajója. Olyan elektromos modellek készülnek itt, mint a Citroën ë-Berlingo, a Vauxhall Combo Electric, az Opel Combo Electric, a Peugeot E-Partner és a Fiat Professional E-Doblo. A Stellantis ígérete szerint azok a lutoni dolgozók, akik vállalják az áttelepülést Ellesmere Portba, támogatást kapnak a költözéshez és ott folytathatják az életüket.

Egy korszak vége

A lutoni gyár bezárásával több mint 1000 munkahely kerül veszélybe és 120 éves ipari hagyomány is megszakad. A döntés rávilágít az elektromos járművek elterjedésével járó kihívásokra, különösen a gyártók számára, akiknek egyensúlyozniuk kell a környezetvédelmi célok és a gazdasági fenntarthatóság között. Az érintett dolgozók és a régió számára most az a kérdés, hogy sikerül-e megmenteni az autógyártás helyi jelenlétét, vagy végleg búcsút kell inteniük a hagyományos autóiparnak.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology