Az önjáró járművek és az azokkal kapcsolatos fejlesztések folyamatosan lázban tartják az érdeklődőket. Számos orgánum számolt be két autóipari vállalat együttműködéséről – többek közt a Techcrunch, az Engadget és a Forbes. Az autonóm mobilitás folyamatos fejlődése főképp annak köszönhető, hogy a gyártók közötti kooperáció és a technológiák megosztása erős hátszelet biztosít.
A Waymo és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) megállapodást kötött az autonóm tehergépjárművek és más, áruszállításra tervezett könnyű haszongépjárművek fejlesztésére és tesztelésére. A kooperáció egy, már aktív együttműködés kibővítése, amelyet négy évvel ezelőtt indítottak mikrobuszok fejlesztésére.
A Waymo Via elnevezésű önjáró tehergépjárművet a cég fuvarozási és helyi kézbesítési szolgáltatásra fogja használni. Emellett az FCA további felhasználási módok bevezetését is tervezi.
Az FCA és a Waymo közötti megállapodás a jövőben létrehozandó leányvállalatokra is ki fog terjedni. Ez pedig azért kifejezetten fontos, mert az FCA és a francia PSA autógyártó fúziót teremt, így létrejön a Stellantis elnevezésű vállalat (a két autógyártó 50-50%-os részesedésével). Ezért a megállapodás részét képezheti, hogy a friss márka immár a Waymo által tető alá hozott kooperáció részesévé váljon.
A Waymo Via különböző áruk kiszállításával bővíti szolgáltatásait, az első erre alkalmas jármű a Ram ProMaster kisteherautó lesz. A vállalat a taxikísérletei mellett a technológiáját más járművekben is alkalmazza, például a Jaguar I-Pace esetében. Az év elején a Waymo bemutatta az autonóm sofőrtechnikájának ötödik generációját, amely 360 fokos lidart alkalmaz, és fele annyiba kerül, mint a korábbi verzió.
A Waymo korábban bejelentette, hogy együttműködik a Volvo Cars-szal annak érdekében, hogy fejlessze elektromos járműveit. Az autóipari partnerségek kiemelten fontosak a Waymo jövője szempontjából, ugyanis a konkurens gyártókkal így kiélezettebbé válhat a verseny.
Hegyi Heni, NEW technology