Nemzetközi kutatás szerint a mesterséges intelligencia sikeresebben kezelheti a vállalati fenntarthatóság kérdését az embereknél
A megkérdezettek 78%-a úgy érzi, a cégek nem tesznek elég erőfeszítést a fenntarthatósági és társadalmi problémák megoldása érdekében.
Az üzleti vezetők 96%-a úgy véli, hogy az emberi előítéletek és érzelmek gátolják a megfelelő döntéseket.
Az Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített új tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi erőfeszítések terén, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy a társadalom nem tesz előrelépést a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelése terén, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.
Növekvő elvárás a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítések fokozására
Az elmúlt két év eseményei reflektorfénybe helyezték a fenntarthatóság és a társadalmi esélyegyenlőség kérdését, és a megkérdezettek világszerte hiányolják az az eredményeket ezeken a területeken:
- Az emberek 93 százaléka úgy véli, hogy a fenntarthatóság és a társadalmi érzékenység fontosabbak, mint valaha, és 80 százalékukat az elmúlt két év eseményei arra késztették, hogy változtassanak magatartásukon.
- A válaszadók 94 százaléka úgy véli, hogy a társadalom nem tett elég előrelépést. 42 százalék szerint az előrelépés hiánya annak tudható be, hogy az emberek túlságosan elfoglaltak más prioritásokkal, 39 százalék szerint ez annak az eredménye, hogy a rövid távú nyereséget sokan előtérbe helyezik a hosszú távú előnyökkel szemben, 37 százalék szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzőek ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.
- 45 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb jelentőségű változást tudnak elérni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák terén, mint az egyének vagy a kormányok önmagukban.
- 78 százalékuk csalódott és elege van abból, hogy a vállalkozások eddig nem tettek előrelépést, és 89 százalékuk úgy véli, hogy nem elég, ha a vállalkozások azt mondják, hogy prioritásként kezelik a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi programokat – tetteket és bizonyítékokat szeretnének látni.
- 84 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak.
Az emberi előítéletesség hátráltatja a változásokat
Az üzleti vezetők tudják, hogy a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi erőfeszítések kritikus fontosságúak a vállalati siker szempontjából, és még a mesterséges intelligenciában is jobban bíznak, mint az emberekben, ha a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítéseket kell irányítaniuk:
- 92 százalékuk úgy véli, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok kritikus fontosságúak vállalatuk sikere szempontjából. A vezetők a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek bevonzását (38 százalék) jelölték meg.
- Az üzleti vezetők 96 százaléka elismeri, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítására.
- Az üzleti vezetők 93 százaléka bízna meg a mesterséges intelligenciában az ember helyett, ha fenntarthatósági és társadalmi döntéseket kellene hoznia. Úgy vélik, hogy a botok jobban képesek különböző típusú adatok hibátlan gyűjtésére (43 százalék); racionális, elfogulatlan döntések meghozatalára (42 százalék); és a jövőbeli eredmények előrejelzésére múltbeli teljesítmény alapján (41 százalék).
- Az üzleti vezetők úgy vélik, hogy emellett a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezések sikeréhez még mindig elengedhetetlenek az emberek, mert jobbak az érintettektől érkező visszajelzéseken alapuló változások végrehajtásában (48 százalék); mások oktatásában a döntésekhez szükséges információkról (46 százalék); és a kontextusba helyezett stratégiai döntések meghozatalában (42 százalék).
A fogyasztók megszakítják a kapcsolatot azokkal a vállalkozásokkal, amelyek nem tesznek lépéseket a fenntarthatóság és a társadalmi kezdeményezések terén
A vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a fenntarthatósági és társadalmi kérdéseket, és újra kell gondolniuk, hogyan használják a technológiát a hatás elérésére – különben komoly következményekkel kell szembenézniük.
- Az emberek 94 százaléka legfőképp ezeken a területeken szeretne előrelépést látni: az emberek egészségesebb életmódjának kialakítása (50 százalék); a bolygó megmentése a jövő generációi számára (49 százalék); társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése világszerte (46 százalék).
- Az emberek 70 százaléka hajlandó lenne felmondani a kapcsolatot egy olyan márkával, amely nem veszi komolyan a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezéseket, 69 százalékuk pedig még a jelenlegi vállalatát is elhagyná, hogy egy olyan márkánál dolgozzon, amely nagyobb hangsúlyt fektet ezekre az erőfeszítésekre.
- Ha a szervezetek világosan be tudják mutatni, hogy milyen előrelépéseket tesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdésekben, az emberek szívesebben fizetnének többet a termékeikért és szolgáltatásaikért (87 százalék); hajlandóbbak lennének befektetni az adott vállalatba (83 százalék); és szívesebben dolgoznának ilyen cégnél (83 százalék).
- Az üzleti vezetők megértik a fontosságot és a sürgősséget – 94 százalékuk úgy véli, hogy a fenntarthatósági és társadalmi mérőszámokat a hagyományos üzleti mérőszámok tájékoztatására kell használni, és 91 százalékuk növelni kívánja a fenntarthatóságba való befektetését.
„Az elmúlt két év eseményei a fenntarthatóságot és a társadalmi kezdeményezéseket a figyelem középpontjába állították, és az emberek valódi változásokat követelnek. Bár e kérdések megoldása kihívásokkal jár, a vállalkozásoknak óriási lehetőségük van arra, hogy a világot jobbá tegyék” – mondta Pamela Rucker, a Harvard szakmai fejlődésért felelős CIO-tanácsadója és oktatója. „Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben. Ez egy alkalmas pillanat. Miközben a gondolkodás fejlődött, a technológia is fejlődött, és kulcsszerepet játszhat a fejlődést hátráltató számos akadály leküzdésében.”
„Soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vállalkozások beruházzanak a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi kezdeményezésekbe, mivel az emberek nem csak hallani akarnak róla – határozott cselekvésre vágynak, és nagyobb átláthatóságot és kézzelfogható eredményeket követelnek” – mondta Jürgen Lindner, az Oracle globális marketing SaaS részlegének vezető alelnöke és CMO-ja. „Az üzleti vezetők tisztában vannak ennek fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük. Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást és egyéb, a végeredményre ható előnyöket is realizálhatnak.”
A kutatás részletei itt találhatók: www.oracle.com/noplanetb