Barion Pixel

Önvezető buszt tesztelt Barcelona forgalmas belvárosában a Renault

A Renault március első felében egy teljes héten át tesztelt egy új, önvezető minibuszt Barcelona belvárosában. Az utasok ingyen utazhattak a sofőr nélküli járművel egy 2,2 kilométeres útvonalon, amely négy megállót érintett. A busz önállóan indult tovább a megállókból, fékezett a sávváltás előtt, és biztonságosan közlekedett még a forgalmas utcákon is.

A francia autógyártó a WeRide vállalattal közösen fejlesztette ki a prototípust, amit először tavaly mutattak be a Roland Garros tenisztorna helyszínén. Ezúttal Barcelona utcáin vizsgálták a működését, de a vállalat Valence városában (Franciaország) és a zürichi repülőtéren szintén beindított hasonló kísérleti fuvarszolgáltatást.

Vezető nélküli taxik és buszok már több nagyvárosban is vannak, például San Franciscóban vagy Tokióban, ám a Renault ezzel a projekttel azt igyekszik bemutatni, Európában, ahol eddig az USA-nál vagy éppen Kínánál lassabban valósultak meg önvezető fejlesztések, ugyancsak van keresnivalója a technológiának – nyilatkozta az AP-nak Patrick Vergelas, a Renault önvezető közlekedési projektjeinek vezetője.

- Hirdetés -

A teljesen elektromos busz egyetlen töltéssel 120 kilométert tud megtenni, legnagyobb sebessége pedig 40 km/óra. A biztonságos közlekedést tíz kamera és nyolc lidar szenzor segíti, amelyek érzékelik a környező autókat, motorokat és gyalogosokat. A vállalat azt állítja, mindez elegendő ahhoz, hogy a jármű biztonságosan legyen képes végighaladni a zsúfolt barcelonai belvároson.

Carlos Santos, a Renault önvezető járművekkel foglalkozó részlegének munkatársa szerint az utasok eltérően reagáltak az új technológiára. „Már sokféle reakciót láttunk. Volt, aki mosolygott, míg mások sírva fakadtak, vagy éppen fényképeztek és próbálták kinyitni az ajtókat.” A barcelonai önkormányzat tájékoztatása szerint nem érkezett jelentés arról, hogy a kísérleti busz balesetet okozott volna.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology