Barion Pixel

Óriási veszteséget szenvedett, de visszatér az utakra az önvezetőtaxi-cég

Az amerikai Cruise-ba újabb 850 millió dollárt fektet anyavállalata, a GM, miközben az önvezetőtaxi-cég bővíti a manuális fuvarok körét. Mindez azt bizonyítja, hogy bár a 2023-as évben óriási veszteségeket szenvedett, a szolgáltatásait szinte mindenhol befagyasztó Cruise LLC még messze áll attól, hogy lehúzza a rolót.

A mai napig a GM több mint 8 milliárd dollárt tett bele a Cruise-ba, de még nem látott jelentős megtérülést, sőt, a San Franciscó-i cég 3,48 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el tavaly. A General Motors ennek ellenére nem úgy tűnik, hogy követi a Ford és a VW példáját – mint ismert, a két autóipari óriás bezárta közös, Argo AI nevű önvezető technológiai cégét. A GM további befektetése segít fedezni a Cruise működési költségeit, de új külső befektetőket is keresni kell a pénzügyi megerősítés érdekében.

Paul Jacobson, a GM pénzügyi igazgatója a New York-i Deutsche Bank Global Auto Industry Konferencián jelentette be a 850 milliós befektetést, ami szerinte elegendő ahhoz, hogy stratégiai áttekintést végezzenek a részleg jövőjéről – számolt be a The Robot Report.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Miért került bajba a Cruise?

Az önvezető taxizással foglalkozó cég számos nehézséggel szembesült 2023-ban, amiket egy október 2-i incidens is tetézett: az egyik járműve métereken keresztül húzott maga után egy gyalogost, miután azt egy másik sofőr elütötte. A baleset után a Kaliforniai Közlekedési Minisztérium felfüggesztette a cég engedélyeit az államban, azzal vádolva őket, hogy visszatartották az eseményről készült felvételeket. Bár a Cruise tagadta a vádakat, a működését országszerte szüneteltette, hogy megpróbálja visszaállítani a közbizalmat. Azóta San Francisco városa pert indított a Kaliforniai Közszolgáltatási Bizottság (CPUC) ellen, hogy drasztikusan csökkentsék a robottaxik számát a város útjain.

- Hirdetés -

Június első heteiben a Cruise végül újraindította a manuális fuvarokat Houstonban és Dallasban, és bejelentette, hogy szintén ember által felügyelt vezetéssel löki be újra a bizniszt Phoenixben és Dallasban. Kaliforniába ugyanakkor egyelőre nem térnek vissza, pedig az a vállalat őshazája, ahol 2013-ban elindultak. A vállalat fokozatos megközelítést alkalmaz a robottaxik újbóli bevezetése kapcsán a közutakon.

A manuális működés, ahol egy emberi sofőr irányítja a járműveket autonóm rendszerek nélkül, lehetővé teszi a cég számára, hogy adatokat gyűjtsön az útról, és térképeket készítsen. A cég szerint a felügyelt autonóm vezetés, ahol a járművek önállóan vezetnek – egy biztonsági sofőr felügyelete mellett, aki szükség esetén beavatkozik – tovább építi az adatbázisát. A Cruise szerint a biztonsági sofőrök fontos szerepet játszanak az AV teljesítményének tesztelésében a valós utak és vezetési helyzetek során.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology