Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Robotok teljesítik az Uber ételkiszállításait

A globális fuvarmegosztó és robottaxi szolgáltató (aminek működését Magyarországon jogszabállyal akadályozták meg) a világ boldogabb részein már ott tart, hogy robotokkal teljesíti az utolsó mérföldes ételkiszállításokat.

Az Uber és az Nvidia által is támogatott Serve Robotics olyan autonóm szállítórobotokat épít, amelyek kézbesítik a megrendelt ételt, az Uber Eats szolgáltatáson keresztül. A startup összesen 2000 guruló robotot bocsát az Uber platformjának rendelkezésére az Egyesült Államok több piacán – írja a TechCrunch. A két cég partnersége első körben 2026 elejéig tart, de ha beválik, sokkal hosszabban és egyre nagyobb területeken gyümölcsöző utolsó mérföldes szolgáltatássá nőheti ki magát.

Az Ubernek köszönhető bővülés egyrészt megvalósítja a Serve azon célját, hogy tömegesen hozza kereskedelmi forgalomba az autonóm kézbesítőrobotjait, másrészt megerősíti az Uber autonómia iránti elkötelezettségét. Múlt héten utóbbi vállalat bejelentette, hogy a Waymo autonóm járművei még ebben az évben elkezdik a phoenixi fuvarozást az Uber platformján keresztül, de a Motionallal is együttműködik, így Santa Monicában például önvezető Hyundai Ioniq 5-ösök is megjelennek majd az utcákon.

- Hirdetés -

A Serve és az Uber együttműködése egy évvel ezelőtt kezdődött kísérleti jelleggel Nyugat-Hollywoodban. Azóta a Serve és az Uber robotizált ételkiszállításának számai hónapról hónapra több mint 30 százalékkal nőttek, és már több mint 200 étterem veszi igénybe a szolgáltatást a régióban.

Ali Kashani, a Serve társalapító-vezérigazgatója közölte: a robotok a hét minden napján, 10-21 óra között szállítják ki az ételrendeléseket. „Jelenleg 100 robotból álló flottánk működik Los Angelesben, és arra számítunk, hogy egyre több robotot fogunk üzemeltetni az Uber Eatsen keresztül, ahogy a lefedettségünk és a kiszállítási volumenünk is megnő.” A vállalatok az üzletkötés anyagi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de Kashani annyit azért elárult, hogy a Serve „delivery-as-a-service” üzleti modellje szerint a cég az egyes kiszállítások után kap valamekkora összeget.

A járdán közlekedő botok a cég állítása szerint 4. szintű autonómiára képesek, ami azt jelenti, hogy a jármű bizonyos körülmények között emberi beavatkozás nélkül képes a vezetés minden aspektusát elvégezni. Bár rendkívül ügyes önvezetők, a robotok maguktól nem tudnak kezelni olyan váratlan helyzeteket, mint egy rendőrségi útzár vagy építkezés miatt kihúzott szalag. Ilyenkor megállnak, és várnak a távoli kezelő beavatkozására. Hatalmas innováció ugyanakkor, hogy a Serve robotjai képesek megjósolni a sofőrök figyelmetlenségét, és teljesen önállóan elkerülik az ütközéseket.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology