Barion Pixel

Új irányzatok az e-kereskedelemben: m-kereskedelem, q-kereskedelem

Mivel az utolsó mérföldes kiszállítás minősége lett az e-kereskedelem sikerének nyitja, azok a webáruházak, amelyek versenyképesek akarnak maradni, először ezen igyekeznek javítani, hiszen nem tehetik meg, hogy a lassú kézbesítés miatt hátrányba kerüljenek. A folyamat gyorsításával megőrizhetik pozíciójukat, viszont amint lemaradnak, hanyatlásnak indul az üzlet. A logisztika egyre magasabb minőségi elvárásokhoz kénytelen alkalmazkodni: az egyik legfontosabb tényező a gyorsabb szállítás, illetve minden olyan technológia, ami ezt erősíti állapítja meg az LCS Group.

E-kereskedelem, m-kereskedelem, q-kereskedelem melyik micsoda pontosan?

A vásárlási szokások átalakulása elsősorban a minél gyorsabb szállítást ösztönzi. Ennek kialakítása, pontosabban az igényekhez való maximális alkalmazkodás még ma is zajló folyamat, hiszen egy sor logisztikai innovációra van szükség, ha lépést akarunk tartani a fogyasztói elvárásokkal. Lassan az azonnal is kevés, de idővel el kell érni – ehhez pedig az intralogisztika mind hatékonyabbá válása, egyben az átfutási idők rövidülése szükséges.

E-kereskedelem: új piaci kihívások

Ennek ugye most már mindenféle iránya van: B2B, B2C, és a saját terméket értékesítő vagy viszonteladóként ténykedő magánszemélyek számára is egyre nyitottabb kereskedelmi platformok jönnek létre. Online veszünk, online adunk el – MINDENT, és ehhez nagyon hozzászoktunk.

Ideje azonban új elvárásoknak megfelelni, hiszen az e-kereskedelem bővülése kezdi felülmúlni minden eddigi elképzelésünket. Az egyre növekvő mennyiségek új feltételeket követelnek, és ezzel minél hamarabb szembenézünk, annál jobb. Fontos lenne például olyan mobilélmény létrehozása, ami nemcsak kellemessé és kényelmessé teszi a vásárlást, hanem önmagában is érdekes és izgalmas.

M-kereskedelem: egyre többet vásárolunk mobilról

A jelenség nem új keletű, viszont – ahogy azt fentebb megjegyeztük – újszerű megoldásokat von be, hiszen (emlékezzünk csak a boltok evolúciójára) a funkcionalitás nem elég: a vásárlónak jól is kell éreznie magát abban az online térben, ahol válogat.

Egyre több az okostelefonról és táblagépről indított vásárlás, ami nemhogy egyszerűsítené az értékesítői oldal dolgát, még bonyolítja is. A webáruházak nem gondolkodhatnak többé hagyományos kijelzőméretekben: az interfésznek alkalmazkodnia kell a kis képernyőkhöz, miközben muszáj mind reszponzívabb tervezéssel készülnie. Egy okostelefonra nem optimalizált webhelynek már jövőre sem kell befizetnie a szerverbérlet díját, mert ha nincs mobil, akkor lassan eltűnnek a fizetőképes vevők.

Q-kereskedelem: akár 30 percen belüli kiszállítás

Az életmód és a vevői tevékenységek gyorsulása lassan olyan lehetetlennek TŰNŐ jelenséget idéz elő, hogy ami nem jön meg egy pizzarendelés gyorsaságával, az nem is kell. Persze ez még nem alakult ki, de mérget vehetünk rá, hogy sokat nem várat magára. Az erre mutató viselkedés miatt született meg egyáltalán a gyors (quick), vagyis q-kereskedelem fogalma, ami a – nem túl távoli – jövő valós idejű e-kereskedelmét jelöli.

A néhány éve még hihetetlennek tűnő forgatókönyv (megrendelés teljesítése perceken belül) lassan valósággá válik, hiszen a mind gyorsabb kézbesítés fogyasztói követelmény. És igen, az ún. on-demand szállítás továbbfejlesztett változata lesz, ami először az élelmiszer-rendelések kapcsán került be a köztudatba.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology