Váratlanul távozott a Stellantis csoport vezérigazgatója
Carlos Tavares lemondását december 1-jén jelentették be, azzal indokolva a hirtelen kilépést, hogy a cégvezetőnek nézeteltérései támadtak az igazgatótanáccsal. A Fiat Chrysler és a Peugeot PSA csoport fúziójával létrejött autóipari óriás olyan márkák birtokosa, mint az Abarth, az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS Automobiles, a FIAT, a Jeep, a Lancia, a Maserati, az Opel, a Peugeot, a Ram, a Vauxhall, a Free2move és a Leasys.
A Stellantis irányítását ideiglenesen egy bizottság veszi át, az élén John Elkann-nal, a vállalat igazgatótanácsának elnökével. A végleges vezérigazgató kinevezéséről várhatóan 2025 első felében döntenek.
„A Stellantis sikere az alapítása óta a részvényesek, az igazgatótanács és a vezérigazgató közötti tökéletes összhangra épült. Az elmúlt hetekben azonban eltérő nézőpontok alakultak ki, amelyek ma ehhez a döntéshez vezettek” – magyarázta az eseményeket Henri de Castries független igazgató.
A döntés hátterében feszültségekkel teli időszak áll. A Stellantis nemrég közölte, hogy bezárja az Egyesült Királyságban található több mint 120 éves lutoni üzemet, ahol 1100 ember dolgozik. Jelentős változást idézett elő a cég életében az is, hogy energiagazdálkodási eszközök fejlesztésére stratégiai megállapodást kötöttek az Infineon Technologies-szal, és bejelentették kínai partnerük, a Leapmotor európai piacra lépését is.
„Hálásak vagyunk Carlosnak a Stellantis megalapításáért és a korábbi vállalatok, mint a PSA és az Opel átalakításában játszott meghatározó szerepéért. Az ideiglenes vezetőségi bizottsággal és munkatársainkkal együtt biztosítjuk, hogy a cég stratégiája hosszú távon is sikeresen valósuljon meg” nyugtatta a kedélyeket Elkann. A Stellantis előtt komoly kihívások állnak, de a vezetőség szerint a stabil alapok és az új stratégiai partnerek tovább erősíthetik a vállalat globális pozícióját.
Gábor János, NEW technology