Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Scania újabb megoldásokkal bővíti elektromos tehergépkocsi kínálatát

Minden évben, az összes európai nehéz tehergépkocsi-gyártót meghívják a Green Truck összehasonlító tesztre. A tesztet két német szaklap szervezi, hogy kiválasszák a leghatékonyabb távolsági tehergépkocsit. Egy 2023-as rövid kivételtől eltekintve – amikor a Scania második lett – a Södertäljei gyártó a legutóbbi nyolc tesztből hetet megnyert, és elnyerte a Green Truck címet. Valójában a Scania a verseny 2011-es kezdete óta megtartott 14 alkalomból kilencszer nyerte meg a tesztet – ez egy lenyűgöző teljesítmény!

A Scania számos európai sajtótesztben vesz részt, de a Green Truck Award valóban arra összpontosít, ami iparágunk abszolút alapkövetelménye – a lehető legjobb szállítási hatékonyságot kínálni ügyfeleinknek” – mondja Stefan Dorski, a Scania Trucks alelnöke és vezetője. „Super hajtásláncunkat 2021-ben vezettük be, ami egy új teljesítményszintet hozott a piacra a 8%-os üzemanyag-megtakarításával, amelyből ügyfeleink már a mindennapi működésük során profitálnak.”

Az évenkénti Green Truck tesztet a Trucker és a Verkehrs-Rundschau szaklapok szervezik. 2011-ben kezdődött, és az indulás óta már a 14.-ik alkalommal rendezték meg. A Scania eddig összesen kilenc (!) győzelmet aratott, négy második és egy ötödik (a legelső évben) helyet szerzett. Szükségtelen megemlíteni, hogy egyetlen más márka sem közelíti meg a Scania teljesítményét.

„Az ötödik hely – ez jóval a megbízatásom kezdete előtt történt,” mondja mosolyogva Dorski. „De komolyan, mi a Scaniánál nagyon büszkék és boldogok vagyunk, hogy visszaszereztük a világ leghatékonyabb távolsági tehergépkocsija címet. Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás azt jelenti, hogy teherautóink nagyban hozzájárulnak a CO2-kibocsátás mérsékléséhez, mivel a világ közlekedésének jelentős része még mindig a belső égésű motoroktól függ.”

A legjobb teherautót a teszt során egy komplex képlet alkalmazásával határozzák meg, mely tartalmazza a szállítási hatékonyság és a fenntarthatóság valamennyi lényeges elemét: üzemanyagfogyasztás, átlagsebesség, felhasznált AdBlue mennyiség és a tehergépkocsi tömege (a könnyebb a jobb).

„A „Green Truck” megnyerése a piacon elérhető legjobb ajánlatról szól,” mondja Stefan Dorski, a Scania Trucks vezetője. „A nyertes 460 R-hez hasonló tehergépkocsit bárki megrendelheti, itt és most.”

Ha pedig közelebbről megvizsgáljuk a Green Truck képletben használt tényleges adatokat, a Scania eredményei kiemelkedőek: 100 km-es távolságon az átlagos különbség a másodikhoz képest 0,41 liter üzemanyag. Figyelembevéve azt a tényt, hogy egy távolsági teherautó évente körülbelül 150 000 km-t tesz meg, a Scania évente több mint 600 liter üzemanyaggal hatékonyabb, mint a legközelebbi versenytárs. A 7 040 kg-os Scania tehergépkocsi a legkönnyebb jármű, amely 79,70 km/h-val a legmagasabb átlag-sebességet érte el. Ezen kívül, 2023 májusában a Scania bevezette a továbbfejlesztett CCAP rendszert (sebességtartó automatika aktív előre jelző rendszerrel), amelyről úgy gondoljuk, hogy jelentősen befolyásolta ezt a nagyszerű eredményt.

A teszt különböző típusú utakon (bár főleg autópályákon) zajlik München környékén. Mindent szigorúan felügyelnek a szervezők és a résztvevő gyártók szakemberei. Mindig referencia-tehergépkocsit használnak a változó körülmények, például szembeszél, eső és hőmérséklet kompenzálására.

Scania

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology