Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Miért nem szerelünk EV-töltőket a lámpaoszlopokra?

Ugyanezt a kérdést tette fel magának újra az Egyesült Királyság villamosenergia-elosztó hálózatüzemeltetője. A UK Power Networks úgy döntött, felülvizsgálja korábban elvetett ajánlását a könnyen és olcsón telepíthető megoldásról, ami új lendületet adhat a közterületi töltőhálózat kiépítésének – véli a The Engineer.

Korábban a helyi önkormányzatok arra figyelmeztették a szolgáltatót, hogy ne telepítsen töltőpontokat a régi lámpaoszlopokra, mert azok vékonyabb kábelezése nem bírná el a szükséges terhelést. A UK Power Networks és a Shell ubitricity által végzett tesztek után viszont úgy tűnik, a hálózat üzemeltetője megváltoztatja az erre vonatkozó álláspontját. A vizsgálatok azt mutatták, hogy a régebbi oszlopokon is telepíthetők 5 kW-os töltőpontok, így olyan önkormányzatok is folytathatják a töltési infrastruktúra bővítését, amelyek eddig nem hittek ebben a lehetőségben.

Mind a 133 érintett önkormányzat megkapta az engedélyt az 5 kW-os töltőpontok telepítésére, ami az egyik leggyorsabb és legköltséghatékonyabb módszer a nyilvános töltők kiépítésére. A Shell ubitricity becslése szerint egymillió fontos (kb. 470 millió forintos) költségvetésből 700-800 lámpaoszlopra szerelt töltőt lehet telepíteni. Ugyanekkora keretből mindössze 60-75 közepes teljesítményű (7-22 kW) vagy 20-25 gyors töltőállomás lenne csak megvalósítható.

- Hirdetés -

Az Egyesült Királyságban több mint nyolcmillió háztartásnak nincs lehetősége saját udvarban parkolni, ami komoly akadályt jelent az elektromos autózásra való átállásban. Erős közterületi töltőhálózat hiányában fennáll a veszélye annak, hogy azok, akik nem rendelkeznek saját parkolóval, hátrányba kerülnek az elektromos járművek beszerzésében. Az új iránymutatás különösen azokon a településeken segíthet, ahol a lakosság akár 60 százaléka az utcán parkol.

A brit kormány elektromos járművek infrastruktúra stratégiája szerint 2030-ra 300-700 ezer közterületi töltőpontra lesz szükség, hogy kiszolgálják a várhatóan 10 millió elektromos járművet, amelyek az utakra kerülnek. Az új iránymutatás így nemcsak az elektromosautó-tulajdonosok számára hozhat előnyöket, hanem hozzájárulhat a tisztább közlekedés felé vezető úthoz is, különösen a városokban, ahol a legnagyobb az igény a közterületi töltőkre.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology