Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Kína a Concorde-nál kétszer gyorsabb utasszállító repülőgépet tesztel

A pekingi Lingkong Tianxing Technology (Space Transportation) sikeresen tesztelte azt a repülőgép-prototípust, ami a Concorde sebességének kétszeresére, tehát akár Mach 4-es, azaz körülbelül 4930 km/h sebességre képes. A South China Morning Post riportja szerint a kompozit anyagokból épült szerkezet kibírta az extrém körülményeket.

A Concorde a szuperszonikus utasszállító repülés mérföldköve volt: 1976-tól 2003-ig szolgálta az utasokat az Atlanti-óceán felett. A Rolls-Royce Olympus motorokkal hajtott gép a hangsebesség kétszeresére, azaz körülbelül 2150 km/h-ra volt képes, de az üzemeltetési költségek és a hangrobbanás okozta környezeti hatások végül véget vetettek a luxus repülést megtestesítő típus pályafutásának.

A kínai Space Transportation most arra készül, hogy újabb fejezetet nyisson a szuperszonikus légi közlekedés történetében, és új rekordot állítson fel. A Yunxing névre keresztelt repülőgép akár két órán belül megtenné a Peking és New York közötti utat, ami radikálisan lerövidítené a távolsági légi utazás időtartamát.

- Hirdetés -

Ilyet még tényleg nem látott a repülőgépipar

A Yunxing prototípusának tervezésénél nem csak a sebességet tartották szem előtt. A repülőgép egy VTOL: függőleges fel- és leszálló képességgel rendelkezik, de az utazómagassága is döbbenetes: kb. 20.000 méteren, tehát a jelenlegi utasszállító gépeknél kétszer magasabban szárnyalhat. Ez a civil szférán túl már a katonai alkalmazások számára is érdekessé teszi.

A Space Transportation további fejlesztési tervei között szerepel, hogy 2027-re teljes méretű szuperszonikus utasszállító gépet épít – olyat, ami már készen áll az első éles próbarepülésére. A vállalat hamarosan további motorpróbákat hajt végre, hogy biztosítsa a technológiai stabilitást, mielőtt a prototípusból működőképes modell készül.

A gyártó vállalat egyébként 2018-ban alakult, azzal a fő célkitűzéssel, hogy csökkentse az űrkutatási költségeket. A cég tapasztalt a teljes körű repülési projekttervezésben, beleértve a teszteléshez szükséges elemzéseket és környezetvédelmi vizsgálatokat. A következő években kiderülhet, hogy képes-e átlépni a határokat, és valódi alternatívát adni a hagyományos repülésre. Ha a vállalatnak sikerül valóra váltani a terveket, a világ szemtanúja lehet egy újabb szuperszonikus forradalomnak.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology