Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A DHL Supply Chain-sikerreceptje az ellátási láncok digitalizálásához

Ugrásszerű fejlődés történt az utóbbi években az ellátási láncok digitalizálása terén. Olyan technológiák, amelyek pár esztendővel ezelőtt még regényes utópiának tűntek, ma már gyakorlati használatban vannak, nem beszélve a folyamatosan jelentkező újításokról, innovációkról. Ezeket szemlézte és összegezte az inboundlogistics.com portál.

Az automatizált és robotok által támogatott árumozgatási technológiák mára szinte teljesen háttérbe szorították a korábbi, manuális árumozgatást. Hasonló a helyzet az önjáró raklapkiválasztókkal és teherautó-lerakodó berendezésekkel. Utóbbiak nemcsak hozzájárulnak a raktári működés automatizálásához, de az egyik legmegterhelőbb fizikai munkától tehermentesítik a humán munkaerőt. Az ellátási láncok IT-rendszerei nemcsak a munkaszervezés hatékonyságát optimalizálják, növelik annak átláthatóságát is.

Ki kell azonban emelni, hogy a hatékonyság növeléséhez nem elegendő kizárólag a technológiai újdonságokra hagyatkozni! A DHL Supply Chainhez hasonló vállalatok nagy hangsúlyt fektettek az évek során a digitalizációs stratégiák finomhangolására, elősegítve ezzel új technológiák gyors és hatékony integrálását. Alább pontokba gyűjtöttünk néhány gyakorlatot, amelyek az utóbbi évek tapasztalatai alapján kristályosodtak ki.

- Hirdetés -

Előre tervezett és meghatározott úton haladjunk!

Az ellátási láncok digitalizációja kizárólag következetes és strukturált munka eredménye lehet!

A DHL Supply Chain szigorúan felépített rendszer szerint fordul az innováció felé. Ez biztosítja, hogy a vállalat folyamatosan tudjon az ágazatban jelentkező új lehetőségekről, azonosítsa és vizsgálja meg a legígéretesebb technológiákat, majd azokat sikerrel építse be a hálózatába a tervezéstől a megvalósításig. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos kommunikáció az érintett területeken dolgozó csapatok között, hogy azok tisztában legyenek a képbe kerülő technológiákkal, és megértsék, támogassák a vállalat digitalizációs törekvését.

Nem mindig a „kézen fekvő” a legjobb!

A digitalizációs lehetőségek vizsgálatakor nem érdemes kizárólag az ellátási láncok terén sokéves tapasztalatokkal felvértezett szállítókra szűkülni. Meglehet, az e területen csekélyebb jártassággal bíró vállalatok izgalmasabb és kiválóbb technológia birtokosai, mint „sokat látott” pályatársaik. Anno a DHL Supply Chain azért vette fel a kapcsolatot a robottechnológiában világelső Boston Dynamics-szel, hogy az segítsen a konténerek kirakodásának automatizálásában. A Boston Dynamics-nél ott volt a szükséges technológia, de annak feladatspecifikus testre szabásához már az ellátási lánc folyamatának mélyrehatóbb ismerete kellett, amelyet a DHL Supply Chain szakembereitől kapott meg. Ennek az együttműködésnek az eredményeként született a Stretch™ robot. Az ellátási lánc technológiai palettáján megannyi, különböző érettségű szállító található – az ígéretes közös munka érdekében célszerű minél többüknek megismerni az adottságait, képességeit, korlátait.

Merjünk elsők, úttörők lenni!

Az ellátási lánc digitalizációja komoly versenyelőnyt teremthet a szervezet számára, azonban csak akkor, ha a hatékonyságot növelő technológiát a versenytárs előtt vezeti be. Az innováció alkalmazása nem kockázatmentes, azonban a DHL Supply Chain tapasztalatai szerint ez a kockázati tényező hatékonyan kezelhető az innovációs folyamat korábbi pontban említett strukturált irányításával. A cikk emlékeztet, hogy a vállalat – azáltal, hogy mert úttörő lenni – megszilárdította vezető pozícióját az ellátási lánc digitalizációjában. Ez a szemlélet a jövő tekintetében is elengedhetetlen az elért pozíció megszilárdításához!

Vörös István, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology