A Honda bezárt üzemét átállítják hidrogénmeghajtó rendszerek gyártására
A japán Mokában található üzemet 2024 októberében zárták be, de új célt kapott: 2027-től már a Honda saját fejlesztésű hidrogénmeghajtó rendszereit gyártják majd benne, évi 30 ezer egységes kapacitással. A projekt finanszírozásához a Honda jelentős kormányzati támogatást kap: a helyi gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztérium programjából 14,8 milliárd jent (37 milliárd forintot) hívhat le a létesítmény felállításának költségeire.
A Nissannal és a Mitsubishivel egyre szorosabban együttműködő Honda ambiciózus terveket szövöget a hidrogénmeghajtás területén. Közleményük szerint a cél az, hogy 2030-ra elérjék a hidrogénüzemű teherautók piacának ötszázalékos részesedését, és 2040-re már 30 százalékig növeljék ugyanezt az arányt. Sokáig a személyautók sem maradnak maradnak majd le: a gyártó az év elején az amerikai piacra már bevezetett egy hidrogénmeghajtású, akkumulátor-hibrid CR-V modellt.
Az utóbbihoz szükséges ütemanyagcellákat a Honda és a General Motors közös alapítású, michigani Fuel Cell System Manufacturing vállalata állította elő. Ez a rendszer kétszeres tartósságot ígér, a korábbi Honda Clarity Fuel Cell modellben használt dizájnhoz képest harmadáron. Az autóipari óriás gyárátalakítása kulcsfontosságú lépés a hidrogénmeghajtású közlekedés globális előmozdításában, valamint a Honda hosszútávú fenntarthatósági stratégiájában.
Gábor János, NEW technology