Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A L’Oréal bemutatja fenntarthatósági céljainak új generációját

A L’Oréal felfedte új, 2030-as fenntarthatósági céljait

A L’Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L’Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a növekvő környezeti és társadalmi kihívásokra, a vállalat felgyorsítja átalakulását a „planetáris határokat” tiszteletben tartó modell felé és tovább erősíti elkötelezettségét a fenntarthatóság és a befogadás mellett.

A vállalat az alábbi két pontban foglalja össze vállalásait:

  • A Csoport átalakítja üzleti tevékenységét a Föld planetáris határainak tiszteletben tartásáért:
    • 2025-re a vállalat összes telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és 100%-ban megújuló energia használatával.
    • 2030-ra a L’Oréal termékek csomagolásánál felhasznált műanyag 100%-a újrahasznosított vagy biológiai alapú forrásokból fog származni.
    • 2030-ra a L’Oréal a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50%-kal fogja csökkenteni 2016-hoz képest.
  • Hozzájárul a világ kihívásainak leküzdéséhez azáltal, hogy támogatja a sürgető társadalmi és környezeti problémákra adott megoldásokat a 2020 májusában indított programjával:
    • A kozmetikai cég 150 millió eurót biztosít sürgős társadalmi és környezeti problémák kezelésére.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók fenntarthatóbb döntéseket hozhassanak, a L’Oréal kifejlesztett egy olyan mechanizmust, amely a termékek környezeti és társadalmi hatásait értékeli egy A-tól E-ig terjedő skálán. A mechanizmust független tudományos szakértők hagyták jóvá és egy független auditor cég hitelesítette. A Csoport fokozatosan vezeti be ezt az értékelést minden márka és kategória esetében.

A L’Oréal fenntartható forradalma új korszakba lép. A bolygó előtt álló kihívások példátlanok, ezért fontos, hogy felgyorsítsuk erőfeszítéseinket az emberiség számára biztonságos élettér fenntartása érdekében. Ezt a saját vállalkozásunkban és a társadalom egészéhez való hozzájárulásunkban tesszük. Tudjuk, hogy a legnagyobb kihívások továbbra is fennállnak, ezért a L’Oréal hű marad törekvéséhez: a bolygó határain belül működni

– mondta Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója.

Az üzleti tevékenység átalakítása a „planetáris határok” tiszteletben tartásáért

A „planetáris határok” olyan határok, amelyek túllépése veszélyezteti az emberek életkörülményeit a Földön. A tudósok egyhangú egyetértésével az elkövetkező évtizedekben kiemelten kell kezelni ennek tiszteletben tartását, ezért a L’Oréal arra törekszik, hogy minden üzleti tevékenységét ezeken a határokon belül folytassa.

A Csoport ezért új, számszerűsíthető célokat határozott meg 2030-ra az éghajlatváltozás leküzdésére, a „Science Based Targets” kezdeményezés keretein belül. A vállalat itt nem áll meg, három további fontos környezeti problémát is megcéloz: a biodiverzitás megőrzése, a fenntartható vízgazdálkodás és az erőforrások körkörös felhasználása. Annak érdekében, hogy tiszteletben tartsa a bolygó korlátozott erőforrásait és a közösségeket, melyekkel együttműködik, a L’Oréal tovább csökkenti saját közvetlen környezeti hatásait, és elkötelezi magát amellett, hogy teljes ökoszisztémája hatásait csökkenteni fogja, beleértve beszállítóit és fogyasztóit is.

Az elmúlt évtized során alapjaiban alakítottuk át vállalatunkat, üzleti modellünk középpontjába helyeztük a fenntartható fejlődést. Új kötelezettségvállalásainkkal a változás felgyorsításának új fázisába lépünk: közvetlen környezeti hatásunkon túl cselekszünk, a fogyasztókat segítjük a fenntarthatóbb döntések meghozatalában, mindemellett ösztönözzük a pozitív társadalmi és környezeti hozzájárulást. Iparági vezetőként feladatunknak tekintjük, hogy hozzájáruljunk egy befogadó és fenntartható társadalom építéséhez

– hangsúlyozta Alexandra Palt, a L’Oréal társadalmi felelősségvállalás vezetője.

Egy konkrét példán bemutatva 2025-ig a Csoport összes termelési, adminisztrációs és kutatási telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és a 100%-ban megújuló energia felhasználásával. Ezzel az elkötelezettséggel kíván a vállalat hozzájárulni az energetikai áttéréshez azokban az országokban, ahol működését folytatja.

A L’Oréal fogyasztóinak felhatalmazása, hogy fenntartható döntések hozhassanak

A L’Oréal feladatának tekinti, hogy üzleti környezetét (ügyfelek, beszállítók és fogyasztók) bevonja fenntarthatósági céljaiba és átalakulásába. Annak érdekében, hogy a vállalat 1,5 milliárd fogyasztója fenntarthatóbb döntéseket hozzon, a csoport kifejlesztett egy mechanizmust a környezeti és társadalmi hatások elemzésére egy A-tól E-ig terjedő skálán.  Az „A” termék a környezeti hatás szempontjából az osztály „legjobbját” jelenti. A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, és az adatokat a Bureau Veritas Certification, független auditor cég hitelesítette. A címkék és a pontszámok a termékek weboldalain lesznek elérhetőek. Az első márka, amely 2020-tól alkalmazza az új módszert, a Garnier, amely a harmadik szépségápolási márka világszerte és piacvezető Franciaországban. A következő években ezt az osztályozási rendszert fokozatosan kiterjesztik más országokra és más termékkategóriákra és márkákra is.

Hozzájárulás a globális társadalmi és környezeti kihívások megoldásához a 2020 májusában indított programmal

A L’Oréal 2020 májusában bejelentette, hogy 150 millió eurót fordít sürgős társadalmi és környezeti problémák megcélzására:

  • A vállalat 100 millió eurót szán olyan hatásbefektetésekre (impact investing), amelyek a kulcsfontosságú környezeti kihívásokra adnak válaszokat. Ebből az összeg felével, 50 millió euróval, a természetes tengeri és erdei ökoszisztémák helyreállítását célzó projekteket finanszírozza a L’Oréal Alapítvány a Természet Regenerálásáért alapon keresztül, amelyet a Mirova működtet. További 50 millió eurót pedig a körforgásos gazdasággal kapcsolatos projektek támogatására fordítanak.
  • A kiszolgáltatott nők támogatására a vállalat 50 millió eurós jótékonysági alapot hoz létre, amellyel olyan helyi egyesületeket, jótékonysági szervezeteket kíván segíteni, akik aktívan hozzájárulnak a szegénység elleni harchoz, a nők társadalmi és szakmai integrációjának eléréséhez, a nők elleni erőszak megelőzéséhez, az áldozatok támogatásához, és biztosítják a sürgősségi segítségnyújtást a menekült és a fogyatékkal élő nők számára.
A L’Oréal fenntarthatósági elkötelezettségeiről: nem a nulláról indulunk

A L’Oréal nagyon korán felismerte, hogy a környezeti problémákra reagálni kell, ezért ipari vállalatként úgy döntött, hogy gyárai és elosztóközpontjai környezeti hatásának megcélzása a legkézenfekvőbb és legfontosabb első lépés az átalakulás folyamatának megkezdéséhez. Ez az első szakasz majdnem a végéhez ért.

  • 2005 óta a csoport 78%-kal csökkentette üzemei és elosztóközpontjai szén-dioxid kibocsátását, meghaladva az eredeti, 2020-ra kitűzött 60%-os célt, mialatt ugyanebben az időszakban a termelés 37%-kal növekedett.
  • 2019 végére 35 karbonsemleges telephelye volt a vállalatnak (azaz 100%-ban megújuló energiát használnak), köztük 14 gyártó üzem.

2013-ban a L’Oréal úgy döntött, hogy tevékenységének szívét, a szépségápolási termékek fejlesztését célozza meg és alakítja át. A Csoport bevezette globális programját, a Sharing Beauty With All-t, amely a vállalat fenntarthatósági céljait fogalmazta meg 2020-ig. Ennek középpontjában a SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool – Fenntartható Termékoptimalizálás Eszköz) áll, amelynek segítségével a márkák a termékek társadalmi és környezeti profilját értékelik és javítják. Ezáltal a fenntarthatóság már az új termékek tervezési folyamatába is beépült a Csoport teljes egészénél.

  • A 2019-ben gyártott termékek 85%-ának javult a környezeti és társadalmi profilja.
  • 2019 végére 90 635 nehéz helyzetű közösségekből származó ember kapott segítséget a munkához jutásban a L’Oréal Solidarity Sourcing szolidáris és befogadó beszerzési programjainak köszönhetően.
  • Immáron negyedik éve a legjobb értékelést, három „A” minősítést kapott a vállalat a CDP által mért három kulcsfontosságú területen: klímaváltozás elleni küzdelem, fenntartható vízgazdálkodás és az erdők védelme. A L’Oréal az egyetlen olyan vállalat a világon, amely a CDP tripla „A” besorolását mind a négy évben megszerezte. 

L’Oréal

Érdemes elolvasni
NEW technology