Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Lucid hajtja majd az Aston Martin EV-it

Ellátja a motorokat, az akkumulátorokat és más alkatrészeket – írja az Engadget. Az Aston Martin „ultraluxus, nagy teljesítményű” EV-ket tervez építeni a Lucid elektromos motorjainak, akkumulátorainak és egyéb technológiáinak felhasználásával – jelentette be a Lucid sajtóközleményében. Ez az első olyan üzlet, amelyben a Lucid más autógyártóknak szállít alkatrészeket – hasonlóan a Rimachoz, amely maga is fejlesztett akkumulátorokat és más alkatrészeket az Aston Martin számára, a Koenigsegggel és másokkal együtt. A Lucid nemrégiben dobta piacra saját debütáló elektromos autóját, az Airt, több változatban, 87 400 dollár körüli kezdettel.

„A Luciddal kötött beszállítói megállapodás megváltoztatja az Aston Martin jövőbeli, EV-vezérelt növekedését” – mondta Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke. „Stratégiánk és követelményeink alapján a Lucidot választottuk, így az iparág legnagyobb teljesítményű és leginnovatívabb technológiáihoz jutunk hozzá a jövőbeni BEV termékeinkhez.”

Az Aston Martin elmondta, hogy a Lucidot „versenyeztetési eljárás” során választotta ki, és a Lucid saját fejlesztésű elektromos hajtáslánc-technológiáját fogja használni, beleértve a rendkívül nagy teljesítményű ikermotoros meghajtóegységet, az akkumulátortechnológiát és a fedélzeti „Wunderbox” töltőegységet. A technológia olyan funkciókat tesz majd lehetővé, mint a nyomatékvektorozás, a hőcserélő technológia és a nagyobb teljesítményhez továbbfejlesztett akkumulátorrendszer.

- Hirdetés -

2020-ban az Aston Martin elvetette a teljesen elektromos Rapide E gyártásának terveit, mondván, hogy addig nem ad ki EV-ket, amíg az „pénzügyileg stabil” nem lesz. Stroll kanadai milliárdos, aki az Aston Martin F1-csapat tulajdonosa is, még 2020-ban 25 százalékos tulajdonrészt szerzett az Aston Martinban. A Mercedes-Benz eközben jelenleg 9,4 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az Aston Martinban, és korábban azt mondta, hogy 2023-ra 20 százalékra tervezi növelni ezt az arányt.

Az üzlet részeként a Mercedes-Benz hozzáférést biztosított az Aston Martinnak a hibrid és elektromos hajtásláncaihoz, de nem világos, hogy a Lucid és a Mercedes hogyan fog együttműködni. Az Aston Martin F1-es csapata jelenleg a Mercedes-Benz erőforrását használja, bár tervezi, hogy 2026-ban Hondára vált. „A Mercedes-Benz mellett most már két világszínvonalú beszállítóval rendelkezünk [a Luciddal], hogy támogassuk a belső fejlesztéseket és beruházásokat, amelyeket az elektrifikációs stratégiánk megvalósítása érdekében végzünk” – mondta Stroll.

A Rimac szállított technológiát, többek között egy könnyű akkumulátorrendszert az Aston Martin 1160 lóerős Valkyrie hiperautójához. Még 2015-ben az Aston Martin összefogott a LeEcóval, hogy megépítsék a Rapide elektromos változatát, de a LeEco saját pénzügyi problémáira hivatkozva kihátrált. Hogy a kör bezáruljon, a LeEcónak eredetileg a Lucidban is volt részesedése, de az alapító Jia Yueting likviditási válság miatt kénytelen volt eladni azt.

Némethi Botond, NEW technology magazin

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology