A Renault mindig is az európai elektromobilitás úttörője volt. Ennek szellemében mutatkozott be a MORPHOZ elektromos tanulmány, amelyet a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új moduláris platformjára, a CMF-EV-re építettek fel. Ez a platform nyitja meg az utat a jövő elektromos autói előtt és mutatja meg mindazt, ami a technológia, stílus, kényelem és utastér terén lehetségessé válik majd.

A technológiai innovációknak és a kínált modularitásnak köszönhetően a CMF-EV olyan platform lesz, amelyre a Renault Csoport és a Szövetség eljövendő elektromos autói épülhetnek majd.

Jean-Paul DRAI, a Groupe Renault elektromos autók fejlesztéséért felelős főmérnöke

Az új CMF-EV platform újrarajzolja a modularitás határait: a megnövelt tengelytáv, a karosszéria sarkaiba kitolt kerekekkel, és a teljesen lapos padlólemez a dizájnerek számára egészen új lehetőségeket teremtenek. Ezen az alapon építkezve olyan autók készülhetnek majd, amelyek kombinálják a rekordméretű belső teret, az innovatív, jövőbemutató dizájnnal és a hatékony energiamenedzsmenttel.

Hirdetés

Modularitás

A CMF-EV platformon két karosszériatípus valósulhat meg: SUV vagy szedán. A hosszú tengelytáv és az egymástól messze eső kerekek miatt egészen különböző méretű akkucsomagok beépítésére van lehetőség, így minden szükséglethez igazodva, alakítható ki az optimális hatótáv.

Még több hely

Az innováció még több helyet hagy a tervezőknek. A hosszú tengelytáv és a sarkokig kitolt kerekek az első- és hátsó túlnyúlást csökkentik jelentősen. A lapos padlólemez miatt az autók felfüggesztése alacsonyabb lehet, és a viszonylag lapos tetővonal ellenére pedig a tágas utastér is megmarad. Mindezek jelentősen hozzájárulnak az autó kedvező aerodinamikájához. A rövid motorháztető miatt az utastér hosszban növekedhet, így az általános vonalvezetés is sokkal elegánsabb.

Az új platform sokkal dinamikusabb utazást is lehetővé tesz, hiszen a futómű és a karosszéria közvetlenül az elektromos autózás igényeit hivatott figyelembe venni és kielégíteni. Az akkumulátorcsomag a padló alatt helyezkedik el, az autó tömegközéppontja így alacsonyabbra kerül.

Még több modularitás

A CMF-EV platform új utakat nyit a belső térkialakításban és a méretekkel való játékban. Miután az elektromotor kisebb, mint a belső égésű, így méretben és formában sokkal tágasabb műszerfal kialakítására nyílik lehetőség. Ennek eredménye a több rakodótér és hatalmas hátsó lábtér. Nincs váltóalagút sem, így a lapos padlózat is nagyobb teret jelent. A CMF-EV platformon Talisman kapacitású, Megane méretű autó épülhet.

A CMF-EV modularitása egy vagy két elektromotor beépítését is lehetővé teszi, így a négykerék-hajtás sem lehet gond. És ami a jövőre nézve a legfontosabb: ez az alap képes fogadni a 4. szintű autonóm vezetés berendezéseit.

Renault