Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Automatizálták az elektromos autótöltést is

Egy innovatív robotkarnak köszönhetően a meglévő EV-töltő állomások is teljesen automatizált szolgáltatókká válhatnak, hogy kiküszöböljenek minden logisztikai és hatékonysági problémát, meg persze emberi hibát. Most, amikor a villamosítás és az automatizálás egyre nagyobb teret nyer, a holland Rocsys startup a tökéletes egyensúlyt célozta meg. A vállalat új megoldása egy robotkar, amely képes bármely elektromos jármű (EV) töltőjét autonóm töltőrendszerré alakítani – számolt be az Interesting Engineering.

Ez az innováció különösen vonzó lehet olyan logisztikai szolgáltatóknak, amelyek számára a járművek pontos üzemideje kulcsfontosságú tényező. Az ilyen cégeknél az emberi beavatkozás szükségessége komoly kihívást jelent, főleg autonóm járműflották üzemeltetése vagy a munkavállalói előírások miatt. Nem biztos például az, hogy a sofőr bárhol szabályosan elhagyhatja a vezetőfülkét (pl. szeméttelep, hajókikötő stb.), amikor töltésre van szüksége. Ezeknek az akadályoknak a leküzdése és a flották villamosításának felgyorsítása érdekében a Rocsys úgy véli, hogy a töltési folyamat automatizálása elengedhetetlen, hiszen nemcsak a jogszabályoknak való megfelelést biztosíthatja, hanem csökkentheti az emberek nagyfeszültségű berendezéseknek való kitettségét is.

„Jelenleg egy svédországi hulladékfeldolgozó üzemben dolgozunk, és ez nagyon veszélyes környezet, így a vezetőnek végig a járműben kell maradnia” – érvelt egy példával Crijn Bouman, a Rocsys társalapító-vezérigazgatója. „A Rocsys autonóm töltőrendszerének bevezetésével a dolgozók elkerülhetik a potenciális kockázatokat, és biztonságosabban dolgozhatnak.”

- Hirdetés -

A Rocsys már partnerséget kötött olyan neves vállalatokkal, mint az elektromos targoncákat gyártó Hyster, az ipari berendezéseket szállító Taylor Machine Works és a kikötőüzemeltető SSA Marine, sőt, az induló vállalkozás a kereskedelmi partnerség küszöbén áll Észak-Amerika egyik legnagyobb Big Box kiskereskedőjével is. A Rocsys nemrég zárt le egy 36 millió dolláros A-sorozatú finanszírozási kört, és az új forrásokat teljes egészében az amerikai részlegének bővítésére, valamint az autóipari ágazatban végzett kutatás-fejlesztésre szánja.

A jövőre nézve a Rocsys az önvezető robottaxik és szállítójárművek flottáiban látja a legnagyobb fantáziát, mint lehetséges felhasználási területeket. Bouman elárulta, hogy a vállalat már most is együttműködik autonóm járművekkel (AV) foglalkozó amerikai vállalatokkal, hogy töltőközpontokat hozzanak létre azok AV-flottái számára. A vállalat üzleti modellje egyébként a robotja egyszeri megvásárlását, majd ismétlődő szolgáltatási díjat foglal magában.

Egy nagy töltőállomás kezelése komoly igénybevételt jelenthet, és külön személyzetre van szükség, az esetleges hibák pedig pénzügyi veszteségeket eredményezhetnek. A Rocsys ezeket a kihívásokat kívánja kezelni automatizált töltési megoldásokkal. Ezek egyik kiemelkedő jellemzője, hogy a már meglévő és jövőben telepítendő töltőkre egyaránt felszerelhető – függetlenül az adott helyszínen alkalmazott töltési szabványtól. A mesterséges intelligenciát alkalmazó operációs rendszert az egyes telephelyeken keletkező ügyféladatok alapján képzik ki, így biztosítva a folyamatos fejlesztést és a jobb teljesítményt.

Egy Rocsys robot jelenlegi ára 20 és 30 ezer dollár (6,5-10 millió forint) között mozog, míg az éves üzemeltetési díj kb. kétezer dollár (670 ezer forint). A termék következő generációja várhatóan kompaktabb, az ára pedig jelentősen alacsonyabb lesz, ami a mai költségek nagyjából 60 százalékát jelenti. A Rocsys célja, hogy 2027-re a harmadik generációs robotot tízezer dollár alatti áron dobja piacra, ami egybeesik az automatizált vezetési funkciókkal rendelkező autók várható piacra lépésével.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology