Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az Aurrigo új projektje: fenntartható, önvezető repülőtéri és közlekedési rendszereket fejleszt

Az Egyesült Királyság egyik vezető autonóm járműtechnológiai cége több mint 470 millió forintnyi támogatást szerzett a fenntartható repülőtéri és közlekedési innovációk felgyorsítására. A Coventryben működő mérnöki központjában több mint 110 embert foglalkoztató cég – amelyről legutóbb egy autonóm nehézáru-szállító jármű bemutatása kapcsán írtunk – négy ígéretes projektet indít be a pénzből.

Az idén nyáron induló, úttörő jelentőségű Aurrigo-projektek szimulációkat, megvalósíthatósági tanulmányokat és valós körülmények között végzett járműteszteket tartalmaznak, több helyszínen: az East Midlands repülőtéren, az Orkney-szigeteken, valamint a West Midlands térségében.

A munkába vezető iparági partnereket is bevonnak, köztük az International Airlines Groupot (IAG), a Highlands and Islands Transport Partnershipet (HITRAINS) és az Urban Foresightot.

- Hirdetés -

„Az elmélyülést segítő VR-alapú repülőtéri képzéstől kezdve a valós autonóm járműtelepítésekig és a vidéki mobilitási innovációig büszkék vagyunk rá, hogy kiváló partnerekkel dolgozhatunk együtt az Egyesült Királyságban, és átalakulást hozhatunk mind a légi, mind a földi közlekedésben” – nyilatkozta közleményben David Keene, az Aurrigo International plc vezérigazgatója.

„A Connected and Automated Mobility (CAM) megoldások bevezetése óriási potenciállal bír a kereskedelmi és közösségi közlekedés fejlesztésében, miközben jelentős lökést adhat a gazdaságnak is. A négy új projektünk lehetőséget ad arra, hogy bemutassuk a technológia piaci érettségét, miközben értékes betekintést nyújtunk a jövőbeli lehetőségekbe és alkalmazásokba” – fűzte hozzá Mark Cracknell, az egyik együttműködő partner, a Zenzic programigazgatója.

- Hirdetés -

A projektek közé tartozik például az ún. „Ramp Ready”, amely a jelenleg is futó „Autonomous Cargo” program munkáját bővíti ki két Auto-Cargo autonóm egység és egy Auto-Shuttle Mk2 e-Transit jármű bevezetésével az East Midlands repülőtéren.

Emellett a „Runway to Autonomy” című megvalósíthatósági tanulmány célja az, hogy teljes autonómiát biztosítson az Aurrigo International poggyászkezelő járművei számára, mégpedig úgy, hogy kidolgoz egy keretrendszert a fedélzeti biztonsági kezelő eltávolítására, ezzel megnyitva az utat a „No User in Charge” (NUIC) üzemmód felé.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology