Barion Pixel

Bányászat helyett geotermikus sókból nyerhető lítium

A járművek villamosítását szolgáló akkumulátorok legfontosabb alapanyagát fenntarthatatlan kitermeléssel teremtik elő, de a manchesteri Watercycle Technologies ennél sokkal hatékonyabb módszert talált. A brit vállalat a helyi kormány Automotive Transformation Fund nevű alapjának támogatásával többféle közvetlen lítiumkitermelési (DLE) technológia hatékonyságát tesztelte – írja a The Engineer.

Az eastgate-i fúrások során a geotermikus sós vízből történő lítiumkitermelést egyelőre laboratóriumi méretű kísérletek követték, és megállapítást nyert, hogy a megoldással lítium-karbonát állítható elő. A közvetlen lítiumkivonás és -kristályosítás (DLEC) nevű eljárás vegyes mátrixú üregesszálas adszorpciós membránok segítségével, szelektíven távolítja el sós vizekből a lítiumionokat, amelyek aztán koncentráló, polírozó és kristályosító szakaszokon esnek át.

A lítium az elektromos járművek akkumulátorainak kritikus nyersanyaga, de az Egyesült Királyságban és Európában nem folyik kereskedelmi méretű lítiumgyártás vagy -finomítás. Éppen ezért az Egyesült Királyságban előállított és finomított lítium komoly költségelőnyöket, szállítási garanciákat és környezetvédelmi prémiumot jelentene a külföldi beszállítókkal szemben.

- Hirdetés -

„Jelentős előrelépést tettünk annak megállapításában, hogy a természetben előforduló geotermikus sók alkalmasak lítiumtermelésre, így számos közvetlen lítiumkitermelési eljárást validáltunk” – jelentette be sajtóközleményben Stewart Dickson, a Weardale Lithium vezérigazgatója.

A lítium kinyerése geotermikus sós vizekből a független szakértők szerint is több fenntarthatósági kritériumnak felel meg, mint az anyag hagyományos forrásai. Ez egy alacsony hatású, alacsony szén-dioxid- és vízfelhasználású módszer, amit a Weardale Lithium megújuló energiaforrásokból származó energiával kíván még hatékonyabbá tenni.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology